Ingeniør/Avdelingsingeniør saksbehandling av feltutbygging VA
NAVForvaltning vann og avløp, Lillestrøm kommune
📍 Fetsund, Akershus
📂 Bygg og anlegg
📅 Publisert 5 dager siden
Ingeniør/Avdelingsingeniør saksbehandling av feltutbygging VA
NAVForvaltning vann og avløp, Lillestrøm kommune
📍 Fetsund, Akershus
📂 Bygg og anlegg
📅 Publisert 5 dager siden
Stillingsbeskrivelse
Vil du jobbe med fremtidsrettede og samfunnskritiske oppgaver i et miljø i utvikling? Vi søker etter ny ingeniør til saksbehandling av vann- og avløps søknader
Lillestrøm kommune er i vekst og vi ønsker å møte behovene for utvikling av områder. Avdeling Forvaltning vann og avløp er sentrale i kommunens leveranse av vårt viktigste næringsmiddel, vann, og som miljøbedrift for trygg bortledning av avløpsvann . For å kunne følge opp dette trenger vi en ny medarbeider som kan følge opp søknader fra entreprenører slik at vann og avløp blir bygget i henhold til VA-normen, svare ut spørsmål som oppstår underveis eller før søknader blir sendt inn.
Avdeling Forvaltning vann og avløp ligger under kommunalområdet Miljøteknikk. Miljøteknikk har ansvar for hele det kommunaltekniske feltet, med særlig fokus på bærekraftig klima- og miljøutvikling. Kommunalområdet har ca. 125 medarbeidere og er organisert i 4 ulike avdelinger.
Arbeidsoppgaver
• Behandling av søknader om tilknytning til kommunalt VA-nett
• Oppfølging av eksterne utbyggingssaker
• Ut fra erfaring, interesser og avdelingens behov kan også andre oppgaver bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
Utdanningsnivå• Fagskoleutdanning innen Vann- og Avløpsteknikk
• Høyskole/Universitet med vekt på VA-faglig utdanning
• Relevant arbeidserfaring kan kompenserer for utdanningskravet
Ønsket bakgrunn• God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk er en forutsetning, minimum B2
• Helst 5 års relevant erfaring med VA
• Erfaring med saksbehandling fra kommunalteknisk området er en fordel
• Du bør ha kjennskap til lov- og avtaleverk i offentlig sektor
Personlige egenskaper
• Du trives med utfordrende arbeidsoppgaver, i et hektisk og operativt miljø
• Evne til å skape gode relasjoner mellom kommunen og innbyggere
• Gode kommunikasjonsevner- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• Personlig egnethet vektlegges
Dersom du trives med selvstendig arbeid og arbeid i gruppe, like å jobbe strukturert og målrettet samt har kunnskap om interesse for stillingsinnholdet, så håper vi at du søker på stillingen. Avdeling forvaltning vann og avløp har et godt arbeidsmiljø hvor egenskaper som positivitet og godt humør verdsettes høyt.
Vi tilbyr
• Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
• Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
• Fleksibel arbeidstid (hvis det er aktuelt for stillingen)
• Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(hvis det aktuelt for stillingen)
• Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Pernille Kvernland, Avdelingsleder Forvaltning VA, 47384557, pekv01@lillestrom.kommune.no
Tone Grangård Helland, Avdelingsleder Driftsplanlegging VA, +4747454932, tohe04@lillestrom.kommune.no
Arbeidssted
Kirkeveien 85
1900 Fetsund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune
Referansenr.: 5028148740
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.11.2025
Lillestrøm kommune er i vekst og vi ønsker å møte behovene for utvikling av områder. Avdeling Forvaltning vann og avløp er sentrale i kommunens leveranse av vårt viktigste næringsmiddel, vann, og som miljøbedrift for trygg bortledning av avløpsvann . For å kunne følge opp dette trenger vi en ny medarbeider som kan følge opp søknader fra entreprenører slik at vann og avløp blir bygget i henhold til VA-normen, svare ut spørsmål som oppstår underveis eller før søknader blir sendt inn.
Avdeling Forvaltning vann og avløp ligger under kommunalområdet Miljøteknikk. Miljøteknikk har ansvar for hele det kommunaltekniske feltet, med særlig fokus på bærekraftig klima- og miljøutvikling. Kommunalområdet har ca. 125 medarbeidere og er organisert i 4 ulike avdelinger.
Arbeidsoppgaver
• Behandling av søknader om tilknytning til kommunalt VA-nett
• Oppfølging av eksterne utbyggingssaker
• Ut fra erfaring, interesser og avdelingens behov kan også andre oppgaver bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
Utdanningsnivå• Fagskoleutdanning innen Vann- og Avløpsteknikk
• Høyskole/Universitet med vekt på VA-faglig utdanning
• Relevant arbeidserfaring kan kompenserer for utdanningskravet
Ønsket bakgrunn• God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk er en forutsetning, minimum B2
• Helst 5 års relevant erfaring med VA
• Erfaring med saksbehandling fra kommunalteknisk området er en fordel
• Du bør ha kjennskap til lov- og avtaleverk i offentlig sektor
Personlige egenskaper
• Du trives med utfordrende arbeidsoppgaver, i et hektisk og operativt miljø
• Evne til å skape gode relasjoner mellom kommunen og innbyggere
• Gode kommunikasjonsevner- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• Personlig egnethet vektlegges
Dersom du trives med selvstendig arbeid og arbeid i gruppe, like å jobbe strukturert og målrettet samt har kunnskap om interesse for stillingsinnholdet, så håper vi at du søker på stillingen. Avdeling forvaltning vann og avløp har et godt arbeidsmiljø hvor egenskaper som positivitet og godt humør verdsettes høyt.
Vi tilbyr
• Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
• Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
• Fleksibel arbeidstid (hvis det er aktuelt for stillingen)
• Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(hvis det aktuelt for stillingen)
• Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Pernille Kvernland, Avdelingsleder Forvaltning VA, 47384557, pekv01@lillestrom.kommune.no
Tone Grangård Helland, Avdelingsleder Driftsplanlegging VA, +4747454932, tohe04@lillestrom.kommune.no
Arbeidssted
Kirkeveien 85
1900 Fetsund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune
Referansenr.: 5028148740
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.11.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Bygg og anlegg
- Sted
- Fetsund, Akershus
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 5 dager siden
Om bedriften
F
Forvaltning vann og avløp, Lillestrøm kommune
Andre stillinger innen samme område
Pålsetunet avdeling 1 - langtid, Lillestrøm kommune
Fetsund, Akershus
Heltid
Medvind Assistanse AS
Fetsund, Akershus
Heltid
Pålsetunet avdeling 1 - langtid, Lillestrøm kommune
Fetsund, Akershus
Heltid