🎉 3 klipp gratis!

Vilkår og betingelser

Sist oppdatert: 10. October 2025

1. Innledning og aksept av vilkår

Velkommen til MinHjelper.no, en markedsplass for småjobber, stillingsannonser og utleie. Disse vilkårene og betingelsene regulerer din bruk av vår plattform og tjenester som tilbys av Appos AS, organisasjonsnummer 935 835 216. Ved å registrere deg som bruker eller på annen måte benytte våre tjenester, aksepterer du disse vilkårene i sin helhet og forplikter deg til å følge dem.

MinHjelper fungerer som en digital markedsplass som kobler sammen personer som trenger hjelp med praktiske oppgaver og hjelpere som ønsker å tilby sine tjenester. Vi tilrettelegger også for bedrifter som ønsker å publisere stillingsannonser, privatpersoner og brukere som ønsker å leie ut eller leie objekter og tjenester. Vi tilrettelegger for kontakt mellom partene, men er ikke selv part i de avtaler som inngås mellom brukere. Vår forretningsmodell baserer seg på salg av klipp, abonnementstjenester og betalte funksjoner, ikke på provisjon fra oppdragene som utføres eller utleieavtaler.

2. Registrering og brukerkonto

For å kunne benytte MinHjelpers tjenester fullt ut, må du opprette en brukerkonto. Dette krever at du er minst 18 år gammel, eller mellom 13-18 år med foresattes samtykke. Du forplikter deg til å oppgi korrekte, fullstendige og oppdaterte opplysninger ved registrering, inkludert navn, e-postadresse og telefonnummer. Disse opplysningene må holdes oppdatert gjennom hele brukerforholdet.

Du er ansvarlig for å holde dine påloggingsopplysninger hemmelige og sikre, og du må umiddelbart varsle oss hvis du mistenker uautorisert bruk av kontoen din. All aktivitet som skjer gjennom din konto anses som utført av deg, og du bærer det fulle ansvaret for slik aktivitet. Kontoen din er personlig og kan ikke deles med eller overføres til andre personer.

Vi forbeholder oss retten til å nekte registrering eller suspendere kontoer som ikke overholder disse kravene, eller hvor vi har grunn til å tro at opplysningene som er oppgitt er uriktige eller villedende.

3. Klipp-systemet og betalinger

Klipp er MinHjelpers digitale valuta som hjelpere bruker for å få tilgang til kontaktinformasjon til oppdragsgivere. Ett klipp gir tilgang til kontaktopplysningene for ett spesifikt oppdrag, inkludert oppdragsgivers navn, telefonnummer og e-postadresse. Klipp kjøpes enkeltvis eller i forhåndsdefinerte pakker gjennom vår sikre betalingsløsning levert av Stripe eller Vipps og alle transaksjoner behandles i henhold til gjeldende sikkerhetsstandarder.

Klipp utløper aldri og kan brukes når du måtte ønske, men de kan ikke refunderes etter kjøp. Du kan imidlertid bruke ubrukte klipp på andre oppdrag. Klipp kan ikke overføres mellom brukere, selges videre eller på annen måte omsettes utenfor vår plattform. Vi forbeholder oss retten til å justere priser på klipp uten forvarsel.

Du kan kun bruke ett klipp per oppdrag, selv om du skulle kontakte samme oppdragsgiver flere ganger i forbindelse med det samme oppdraget. Misbruk av klipp-systemet, inkludert forsøk på å omgå betalingsmekanismene eller dele kontaktinformasjon før klipp er brukt, kan resultere i suspensjon eller permanent utestengelse fra plattformen.

4. Oppdrag, avtaler og ansvar

Oppdragsgivere kan publisere oppdrag gratis på vår plattform, men må sørge for at alle oppdragsbeskrivelser er korrekte, fullstendige og ikke villedende. Oppdraget må være lovlig i henhold til norsk lov, og oppdragsgiver må ha rett til å inngå avtaler om det aktuelle arbeidet. Budsjettangivelser skal være realistiske i forhold til arbeidsomfanget og markedspriser.

Alle avtaler om arbeid, betaling, tidsfrister, arbeidsmetoder og andre vilkår inngås direkte mellom oppdragsgiver og hjelper. MinHjelper er ikke part i disse avtalene og påtar seg intet ansvar for kvaliteten på utført arbeid, overholdelse av avtaler og tidsfrister, betalinger mellom partene, eller tvister som måtte oppstå. Vi anbefaler sterkt at alle detaljer avtales skriftlig før arbeidet påbegynnes, og at vår meldingsfunksjon benyttes for å dokumentere kommunikasjon.

Som markedsplass garanterer vi ikke kvaliteten på hjelpere eller oppdrag som publiseres. Vi utfører ikke bakgrunnssjekk av brukere utover det som kreves for registrering, og vi kan ikke holdes ansvarlige for økonomiske tap, skader på person eller eiendom, eller andre konsekvenser som måtte oppstå i forbindelse med oppdrag formidlet gjennom vår plattform.

5. Stillingsannonser og rekruttering

Bedrifter og organisasjoner kan publisere stillingsannonser for faste ansettelser gjennom vår plattform. Alle stillingsannonser må overholde norsk arbeidsrett og likestillingslovgivning, inkludert forbud mot diskriminering basert på kjønn, alder, etnisitet, religion, seksuell orientering eller andre beskyttede egenskaper. Stillingsannonser må inneholde realistisk og korrekt informasjon om stillingen, arbeidsoppgaver, krav til kompetanse og ansettelsesvilkår.

Vi forbeholder oss retten til å avvise eller fjerne stillingsannonser som ikke overholder disse kravene, eller som vi anser som upassende, villedende eller i strid med våre retningslinjer. Bedrifter er selv ansvarlige for å følge gjeldende lovgivning i rekrutteringsprosessen, inkludert behandling av personopplysninger og likestillingskrav. MinHjelper påtar seg intet ansvar for rekrutteringsprosessen eller arbeidsforholdet som måtte oppstå.

Stillingsannonser kan ha kostnader knyttet til publisering, fremheving eller andre premium-funksjoner. Disse kostnadene oppgis tydelig før publisering, og betaling skjer gjennom våre sikre betalingsløsninger. Refundering av betalte tjenester skjer kun i henhold til våre refunderingsregler eller ved feil fra vår side.

6. Utleieannonser og utleie

Registrerte brukere kan publisere utleieannonser for lovlige objekter og tjenester gjennom vår plattform. Alle utleieannonser må overholde norsk lov, inkludert men ikke begrenset til sikkerhetskrav, forsikringskrav og andre relevante forskrifter. Utleiere må sørge for at alle beskrivelser er korrekte, fullstendige og ikke villedende, og at utleieobjektene oppfyller alle sikkerhets- og kvalitetskrav.

Utleieavtaler inngås direkte mellom utleier og leietaker, og MinHjelper er ikke part i disse avtalene. Vi tilrettelegger for kontakt mellom partene, hvor leietakere kan sende forespørsel til utleier uten kostnad. Utleiere betaler for å publisere annonser gjennom vårt klipp-system. Utleiere er selv ansvarlige for å følge alle relevante lover og forskrifter, inkludert sikkerhetskrav, forsikring og skatt.

Vi forbeholder oss retten til å avvise eller fjerne utleieannonser som ikke overholder disse kravene, eller som vi anser som upassende, villedende eller i strid med våre retningslinjer. Ved mistanke om misbruk eller lovbrudd kan vi umiddelbart suspendere eller fjerne utleieannonsen og rapportere forholdet til relevante myndigheter.

7. Forbudt bruk og sanksjoner

Brukere av MinHjelper forplikter seg til ikke å publisere oppdrag, stillingsannonser, utleieannonser eller innhold som bryter norsk lov, inkludert men ikke begrenset til svart arbeid, ulovlige tjenester, diskriminerende stillingsutlysninger eller ulovlige utleieobjekter. Det er forbudt å opprette falske profiler, publisere fiktive anmeldelser, eller på annen måte villede andre brukere. All kommunikasjon skal være respektfull og profesjonell.

Det er ikke tillatt å dele kontaktinformasjon utenfor plattformen før klipp er brukt, eller å forsøke å omgå våre sikkerhetstiltak og betalingsmekanismer. Automatisering av aktivitet, spam, uønsket kommunikasjon eller annen form for misbruk av plattformen er forbudt.

Ved brudd på disse vilkårene kan vi iverksette sanksjoner som spenner fra advarsler og midlertidig suspensjon til permanent utestengelse fra plattformen. Ved alvorlige lovbrudd, inkludert svindel eller misbruk av tjenestene, forbeholder vi oss retten til å rapportere forholdet til relevante myndigheter. Vi vil normalt gi brukere mulighet til å rette opp forhold før sanksjoner iverksettes, med mindre bruddet er av særlig alvorlig karakter.

8. Ansvarsbegrensning og fraskrivelser

MinHjelper fungerer som en teknisk plattform som formidler kontakt mellom parter og tilrettelegger for oppdrag og utleie. Vi gir ingen garantier for at du vil finne passende oppdrag, hjelpere, stillinger eller utleieobjekter. Vi garanterer ikke kvaliteten på tjenester som tilbys eller etterspørres gjennom plattformen eller kvaliteten på utleieobjekter.

Vårt totale erstatningsansvar overfor deg er begrenset til det beløpet du har betalt oss for det konkrete oppdraget, arbeidsforholdet eller utleieobjektet. Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap, tapt fortjeneste, følgeskader eller andre konsekvenser.

Vi jobber kontinuerlig for å holde plattformen tilgjengelig og sikker, men kan ikke garantere 100% oppetid eller fullstendig sikkerhet mot alle former for tekniske problemer eller sikkerhetsbrudd. Vi er ikke ansvarlige for tap som følge av tekniske problemer, planlagt eller uplanlagt vedlikehold, eller andre driftsforstyrrelser som ligger utenfor vår rimelige kontroll.

9. Immaterielle rettigheter og innhold

Du beholder alle opphavsrettigheter og andre immaterielle rettigheter til innhold du publiserer på MinHjelper, inkludert tekst, bilder, videoer og annet materiale. Ved å publisere innhold gir du oss imidlertid en ikke-eksklusiv, royalty-fri lisens til å vise, distribuere og bruke innholdet på plattformen og i tilknytning til markedsføring av våre tjenester. Du garanterer at du har alle nødvendige rettigheter til innholdet du publiserer.

MinHjelper-plattformen, inkludert design, logo, programvare og alle tekniske løsninger, er beskyttet av opphavsrett, varemerkerett og andre immaterielle rettigheter som tilhører Appos AS eller våre lisensgivere. Du får kun rett til å bruke plattformen i samsvar med disse vilkårene, og enhver annen bruk krever vårt skriftlige samtykke.

Det er forbudt å kopiere, modifisere, distribuere eller på annen måte utnytte våre immaterielle rettigheter uten tillatelse. Dette inkluderer forsøk på å reverse-engineere vår programvare eller skape konkurrerende tjenester basert på vår teknologi eller forretningsmodell.

10. Personvern og databehandling

Vi tar personvernet ditt på alvor og behandler alle personopplysninger i samsvar med personvernforordningen (GDPR) og øvrig gjeldende personvernlovgivning. Vår detaljerte personvernerklæring, som du finner her, beskriver hvordan vi samler inn, bruker, lagrer og beskytter dine personopplysninger.

Vi deler ikke personopplysninger med tredjeparter utover det som er nødvendig for tjenestens drift og som beskrevet i vår personvernerklæring. Du har rett til innsyn, retting og sletting av dine personopplysninger, samt rett til å begrense behandlingen og få dine data i et strukturert format. For utøvelse av disse rettighetene eller spørsmål om personvern, kan du kontakte oss på hei@minhjelper.no.

11. Endringer i vilkårene

Vi kan oppdatere disse vilkårene når det er nødvendig som følge av endringer i lovgivning, nye funksjoner på plattformen, eller for å forbedre sikkerhet og brukervennlighet. Mindre endringer som ikke påvirker dine rettigheter eller plikter vesentlig, kan gjennomføres uten forhåndsvarsel. Ved vesentlige endringer vil vi sende varsel til din registrerte e-postadresse minst 30 dager før endringene trer i kraft.

Ved å fortsette å bruke tjenesten etter at endringene har trådt i kraft, aksepterer du de nye vilkårene. Hvis du ikke aksepterer endringene, kan du avslutte din konto før de trer i kraft. Ubrukte klipp refunderes ikke ved avslutning av konto som følge av endringer i vilkårene.

12. Avslutning av brukerforhold

Du kan når som helst avslutte din konto ved å kontakte oss på hei@minhjelper.no eller ved å bruke funksjonaliteten i dine kontoinnstillinger. Ved avslutning vil personopplysningene dine bli slettet i henhold til vår personvernerklæring og gjeldende lovkrav. Ubrukte klipp refunderes ikke ved avslutning av konto.

Vi kan avslutte din konto ved alvorlige eller gjentatte brudd på disse vilkårene, eller hvis vi har grunn til å tro at kontoen misbrukes. I slike tilfeller vil vi normalt gi deg mulighet til å rette opp forholdet før kontoen avsluttes, med mindre bruddet er av særlig alvorlig karakter som krever umiddelbar handling.

Publiserte oppdrag og anmeldelser kan forbli synlige på plattformen etter avslutning av konto, men vil bli anonymisert slik at de ikke kan knyttes til deg personlig. Bestemmelser i disse vilkårene som av sin natur skal overleve avslutning av brukerforholdet, vil fortsette å gjelde.

13. Tvister og gjeldende lov

Disse vilkårene er underlagt norsk lov og skal tolkes i samsvar med denne. Eventuelle tvister som oppstår i tilknytning til disse vilkårene eller din bruk av MinHjelper skal søkes løst gjennom forhandlinger mellom partene. Dersom en minnelig løsning ikke kan oppnås, skal tvisten avgjøres av ordinære norske domstoler med Oslo tingrett som verneting.

Hvis du er forbruker, har du rettigheter som ikke kan fravikes gjennom disse vilkårene. Ved konflikt mellom disse vilkårene og tvingene forbrukerlovgivning, vil forbrukerlovgivningen ha forrang. Forbrukertvister kan også bringes inn for Forbrukerrådet eller andre relevante klageorganer.

Vi oppfordrer til å kontakte oss direkte ved problemer eller uenigheter, da de fleste saker kan løses gjennom konstruktiv dialog. Vårt mål er alltid å finne løsninger som ivaretar både dine interesser og integriteten til vår plattform.

14. Kontaktinformasjon

For spørsmål om disse vilkårene, klager eller andre henvendelser kan du kontakte oss på følgende måte:

Elektronisk kontakt:

E-post: hei@minhjelper.no

Svartid: Innen 24 timer på hverdager

Vi tilbyr ikke telefonsupport

Postadresse:

Appos AS
Jacob Kjødes veg 7
5232 Paradis
Norge

Organisasjonsnummer: 935 835 216 | Registrert i Foretaksregisteret