Økonomiveiledere, NAV Lindesnes
NAVNav Økonomi, Lindesnes kommune
📍 Mandal, Agder
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 uke siden
Økonomiveiledere, NAV Lindesnes
NAVNav Økonomi, Lindesnes kommune
📍 Mandal, Agder
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 uke siden
Stillingsbeskrivelse
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19 000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Lindesnes er lokalisert i nye lokaler Mandal sentrum og enheten har ca. 65 medarbeidere fordelt på 5 avdelinger. Kontoret har ansvar for kommunale og statlige oppgaver innen arbeids- og velferdsforvaltningen og gir daglig tjenester til Lindesnes kommunes ca. 23 000 innbyggere. Ansvaret for introduksjonsprogrammet i kommunen er lagt til NAV, som har ansvaret for oppfølging av flyktninger i fem år etter bosetting.
Om stillingen Vi har ledig to faste stilling som økonomiveileder med oppstart 01.01.2026. Økonomiveilederne behandler søknader etter lov om sosiale tjenester i NAV og gir råd og veiledning om økonomiske forhold til kommunens innbyggere. I tillegg har Økonomiavdelingen frivillig og tvungen økonomiforvaltning. Stillingens arbeidsområde vil i hovedsak være saksbehandling og veiledning av flyktninger.
Oppgir ved søknad om du søker på 100 % eller 50 % fast stilling, eller begge stillingene.
Arbeidsoppgaver
• Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV, herunder vurdering og vedtak ved søknad om økonomisk sosialhjelp og midlertidig bolig
• Økonomisk råd og veiledning, budsjettering, økonomiforvaltning, prioritering og praktisk veiledning om hverdagsøkonomi
• Økonomiforvaltning for enkeltpersoner, frivillig og tvungen
• Deltakelse i vaktordning med fellesoppgaver og vakttelefon
Kvalifikasjoner
• Bachelor innen relevante fagområder som for eksempel sosialt arbeid, jus, økonomi eller administrasjon. Særlig relevant erfaring kan kompensere for fagkretsen
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
• God IKT-kompetanse
Det er ønskelig med erfaring fra saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i Nav.
Personlige egenskaper
• Tillitvekkende og evne til å bygge gode relasjoner
• Tydelig og med evne til å stå i motstand
• Evne til å forstå og bistå personer i sammensatte og krevende livssituasjoner
• God til å arbeide effektivt og strukturert
• Gode samarbeidsevner
• Profesjonell tilnærming i møte med søkere og samarbeidspartnere
Personlige egenskaper tillegges stor vekt.
Vi tilbyr
• Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for nytenkning og kreativitet
• Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke kollegaer
• Tilsetting på kommunale vilkår, etter gjeldende tariffavtale.
Tiltredelse etter avtale.
NAV Lindesnes ønsker et mangfold blant våre ansatte. Vi oppfordrer kvalifiserte søkere til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV.
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til avdelingsleder Ellen Nedregård Isaksen, telefon 991 14 706
Send søknad via lenken.
Kontaktinformasjon
Ellen Nedregård Isaksen, avdelingsleder NAV Økonomi, +47 991 14 706, ellen.nedregard.isaksen@nav.no
Arbeidssted
Havnegata 1
4515 MANDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lindesnes kommune
Referansenr.: 5020584192
Stillingsprosent: 100, 50%
Fast
Startdato: 01.01.2026
Søknadsfrist: 02.11.2025
NAV Lindesnes er lokalisert i nye lokaler Mandal sentrum og enheten har ca. 65 medarbeidere fordelt på 5 avdelinger. Kontoret har ansvar for kommunale og statlige oppgaver innen arbeids- og velferdsforvaltningen og gir daglig tjenester til Lindesnes kommunes ca. 23 000 innbyggere. Ansvaret for introduksjonsprogrammet i kommunen er lagt til NAV, som har ansvaret for oppfølging av flyktninger i fem år etter bosetting.
Om stillingen Vi har ledig to faste stilling som økonomiveileder med oppstart 01.01.2026. Økonomiveilederne behandler søknader etter lov om sosiale tjenester i NAV og gir råd og veiledning om økonomiske forhold til kommunens innbyggere. I tillegg har Økonomiavdelingen frivillig og tvungen økonomiforvaltning. Stillingens arbeidsområde vil i hovedsak være saksbehandling og veiledning av flyktninger.
Oppgir ved søknad om du søker på 100 % eller 50 % fast stilling, eller begge stillingene.
Arbeidsoppgaver
• Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV, herunder vurdering og vedtak ved søknad om økonomisk sosialhjelp og midlertidig bolig
• Økonomisk råd og veiledning, budsjettering, økonomiforvaltning, prioritering og praktisk veiledning om hverdagsøkonomi
• Økonomiforvaltning for enkeltpersoner, frivillig og tvungen
• Deltakelse i vaktordning med fellesoppgaver og vakttelefon
Kvalifikasjoner
• Bachelor innen relevante fagområder som for eksempel sosialt arbeid, jus, økonomi eller administrasjon. Særlig relevant erfaring kan kompensere for fagkretsen
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
• God IKT-kompetanse
Det er ønskelig med erfaring fra saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i Nav.
Personlige egenskaper
• Tillitvekkende og evne til å bygge gode relasjoner
• Tydelig og med evne til å stå i motstand
• Evne til å forstå og bistå personer i sammensatte og krevende livssituasjoner
• God til å arbeide effektivt og strukturert
• Gode samarbeidsevner
• Profesjonell tilnærming i møte med søkere og samarbeidspartnere
Personlige egenskaper tillegges stor vekt.
Vi tilbyr
• Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for nytenkning og kreativitet
• Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke kollegaer
• Tilsetting på kommunale vilkår, etter gjeldende tariffavtale.
Tiltredelse etter avtale.
NAV Lindesnes ønsker et mangfold blant våre ansatte. Vi oppfordrer kvalifiserte søkere til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV.
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til avdelingsleder Ellen Nedregård Isaksen, telefon 991 14 706
Send søknad via lenken.
Kontaktinformasjon
Ellen Nedregård Isaksen, avdelingsleder NAV Økonomi, +47 991 14 706, ellen.nedregard.isaksen@nav.no
Arbeidssted
Havnegata 1
4515 MANDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lindesnes kommune
Referansenr.: 5020584192
Stillingsprosent: 100, 50%
Fast
Startdato: 01.01.2026
Søknadsfrist: 02.11.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Kontor og økonomi
- Sted
- Mandal, Agder
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 1 uke siden
Om bedriften
N
Nav Økonomi, Lindesnes kommune
Andre stillinger innen samme område
Vil du fornye og utvikle en tradisjonsrik lokal elektroentreprenør?
Mandal, Agder
Heltid
Espira Kunnskapsbarnehagen
Mandal, Agder
Heltid
TT ANLEGG AS (Mandal)
Mandal, Agder
Heltid