Er du systematisk, strukturert og ser sammenhenger der andre ser enkeltsaker?
NAVAdgangskontroll, Avinor AS
📍 Gardermoen, Akershus
📂 Sikkerhet og beredskap
📅 Publisert 1 uke siden
Er du systematisk, strukturert og ser sammenhenger der andre ser enkeltsaker?
NAVAdgangskontroll, Avinor AS
📍 Gardermoen, Akershus
📂 Sikkerhet og beredskap
📅 Publisert 1 uke siden
Stillingsbeskrivelse
Du kjenner kanskje Avinor best fra når du skal ut på reise? Ikke så rart - Avinor har ansvaret for nesten 600 000 avganger og landinger og over 50 millioner passasjerer. Vi forvalter en kompleks infrastruktur som er avgjørende for den operasjonelle driften. De riktige hodene, det gode samarbeidet mellom avdelinger og enheter er avgjørende for at alt spiller sammen på en effektiv og trygg måte.
Avdeling Adgangskontroll ser etter en ny kollega som har interesse for adgangskontroll og security-faget, og som kan tilføre ny innsikt og ferdigheter som kompletterer teamets samlede kompetanse. Har du i tillegg erfaring med styrende dokumentasjon og forståelse av regelverk? Da kan du være den vi ser etter.
Arbeidsoppgaver
Avdeling Adgangskontroll leverer tjenester innenfor adgangskontroll og ID-kort til alle Avinors lufthavner, på bakgrunn av de myndighetskrav og regelverk som til enhver tid er gjeldene innenfor området. Vi søker nå en rådgiver som skal bidra til trygg og effektiv adgangskontroll ved Avinor sine lufthavner. Rollen innebærer både operative og strategiske oppgaver, og krever evne til å håndtere komplekse problemstillinger med presisjon og oversikt.
Personen vi ønsker har svært god forståelse og evne til å sette seg inn i gjeldene regelverk og myndighetskrav. Du vil ha ansvar for at avdelingens styrende dokumenter til enhver tid er oppdatert i henhold til myndighetskrav, og du vil ha ansvar for å holde deg oppdatert på gjeldene myndighetskrav og regelverk som påvirker adgangskontroll.
Forutsetninger for å lykkes i rollen er at du er strukturert, nøyaktig og detaljorientert, samtidig som en av dine styrker er evnen til å se helhetsbildet og ut ifra det prioritere i tråd med avdelingens mål. Du har stor kapasitet og høy gjennomføringsevne. Tillagt stillingen ligger også ansvar for internkontroll og kvalitetsoppfølging av instrukser, herunder også ansvar for at kvalitetsregimet blir gjennomført.
I tillegg til ansvarsområdene nevnt ovenfor, skal du utføre daglige, operative aktiviteter innenfor adgangskontroll og konfigurasjon. Du må dermed trives med en hektisk hverdag, hvor du må kombinere daglige driftsoppgaver med egne ansvarsområder. Daglige operative aktiviteter er blant annet å saksbehandle innkomne henvendelser i ServiceNow, navnsette kortlesere, konfigurere tidsstyringer, utarbeide rapporter, og forvalte og bygge adgangsnivå i adgangskontrollsystemet.
Du liker å jobbe i team, men jobber også godt selvstendig og innehar god selvledelse. Du er trygg på å foreta selvstendige vurderinger og avgjørelser på grunnlag av tilgjengelig informasjon. Du vil være en pådriver for å se nye løsninger og effektiviseringsmuligheter i avdelingen.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Du må ha:
• Høyere utdanning eller relevant arbeidserfaring
• Erfaring med å sette deg inn i og forstå regelverk, og relevant erfaring fra arbeid med sikkerhet
• Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
• Evne til å bygge og vedlikeholde tillitsfulle relasjoner
• Meget gode datakunnskaper og systemforståelse
• Nøyaktig, strukturert og systematisk som dine viktigste personlige egenskaper
Vi ønsker også at du har:
• God kunnskap om relevante deler av security regelverket
• Erfaring i og god kunnskap om adgangskontroll- og sikkerhetssystemer
• Erfaring fra prosjektarbeid er en fordel
Dette kan vi tilby deg:
• En utfordrende jobb i et selskap med høy kompetanse og mange muligheter til å utvikle seg
• Et inkluderende, tverrfaglig og uformelt arbeidsmiljø med høy faglig standard og lav terskel for å spørre om hjelp
• Konkurransedyktig lønn, gode pensjon- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring
• Full dekning av lønn ved lovfestet foreldrepermisjon, ekstra ammefri med lønn, firmahytter, rabattordninger og en arbeidshverdag med trivelige kollegaer
I Avinor jobber vi etter verdiene åpen, ansvarlig, handlekraftig og kundeorientert.
Forutsetning for tilsetting er at bakgrunnssjekk, herunder uttømmende politiattest, iht. myndighetskrav for arbeid på lufthavn kan fremlegges og godkjennes.
Kontaktinformasjon
Mari Veiset Kårstad, Avdelingssjef Adgangskontroll og Kundesenter, mari.veiset.karstad@avinor.no
Arbeidssted
Edvard Munchs veg
2061 Gardermoen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Avinor AS
Referansenr.: 5027243930
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.10.2025
Avdeling Adgangskontroll ser etter en ny kollega som har interesse for adgangskontroll og security-faget, og som kan tilføre ny innsikt og ferdigheter som kompletterer teamets samlede kompetanse. Har du i tillegg erfaring med styrende dokumentasjon og forståelse av regelverk? Da kan du være den vi ser etter.
Arbeidsoppgaver
Avdeling Adgangskontroll leverer tjenester innenfor adgangskontroll og ID-kort til alle Avinors lufthavner, på bakgrunn av de myndighetskrav og regelverk som til enhver tid er gjeldene innenfor området. Vi søker nå en rådgiver som skal bidra til trygg og effektiv adgangskontroll ved Avinor sine lufthavner. Rollen innebærer både operative og strategiske oppgaver, og krever evne til å håndtere komplekse problemstillinger med presisjon og oversikt.
Personen vi ønsker har svært god forståelse og evne til å sette seg inn i gjeldene regelverk og myndighetskrav. Du vil ha ansvar for at avdelingens styrende dokumenter til enhver tid er oppdatert i henhold til myndighetskrav, og du vil ha ansvar for å holde deg oppdatert på gjeldene myndighetskrav og regelverk som påvirker adgangskontroll.
Forutsetninger for å lykkes i rollen er at du er strukturert, nøyaktig og detaljorientert, samtidig som en av dine styrker er evnen til å se helhetsbildet og ut ifra det prioritere i tråd med avdelingens mål. Du har stor kapasitet og høy gjennomføringsevne. Tillagt stillingen ligger også ansvar for internkontroll og kvalitetsoppfølging av instrukser, herunder også ansvar for at kvalitetsregimet blir gjennomført.
I tillegg til ansvarsområdene nevnt ovenfor, skal du utføre daglige, operative aktiviteter innenfor adgangskontroll og konfigurasjon. Du må dermed trives med en hektisk hverdag, hvor du må kombinere daglige driftsoppgaver med egne ansvarsområder. Daglige operative aktiviteter er blant annet å saksbehandle innkomne henvendelser i ServiceNow, navnsette kortlesere, konfigurere tidsstyringer, utarbeide rapporter, og forvalte og bygge adgangsnivå i adgangskontrollsystemet.
Du liker å jobbe i team, men jobber også godt selvstendig og innehar god selvledelse. Du er trygg på å foreta selvstendige vurderinger og avgjørelser på grunnlag av tilgjengelig informasjon. Du vil være en pådriver for å se nye løsninger og effektiviseringsmuligheter i avdelingen.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Du må ha:
• Høyere utdanning eller relevant arbeidserfaring
• Erfaring med å sette deg inn i og forstå regelverk, og relevant erfaring fra arbeid med sikkerhet
• Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
• Evne til å bygge og vedlikeholde tillitsfulle relasjoner
• Meget gode datakunnskaper og systemforståelse
• Nøyaktig, strukturert og systematisk som dine viktigste personlige egenskaper
Vi ønsker også at du har:
• God kunnskap om relevante deler av security regelverket
• Erfaring i og god kunnskap om adgangskontroll- og sikkerhetssystemer
• Erfaring fra prosjektarbeid er en fordel
Dette kan vi tilby deg:
• En utfordrende jobb i et selskap med høy kompetanse og mange muligheter til å utvikle seg
• Et inkluderende, tverrfaglig og uformelt arbeidsmiljø med høy faglig standard og lav terskel for å spørre om hjelp
• Konkurransedyktig lønn, gode pensjon- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring
• Full dekning av lønn ved lovfestet foreldrepermisjon, ekstra ammefri med lønn, firmahytter, rabattordninger og en arbeidshverdag med trivelige kollegaer
I Avinor jobber vi etter verdiene åpen, ansvarlig, handlekraftig og kundeorientert.
Forutsetning for tilsetting er at bakgrunnssjekk, herunder uttømmende politiattest, iht. myndighetskrav for arbeid på lufthavn kan fremlegges og godkjennes.
Kontaktinformasjon
Mari Veiset Kårstad, Avdelingssjef Adgangskontroll og Kundesenter, mari.veiset.karstad@avinor.no
Arbeidssted
Edvard Munchs veg
2061 Gardermoen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Avinor AS
Referansenr.: 5027243930
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.10.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Sikkerhet og beredskap
- Sted
- Gardermoen, Akershus
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 1 uke siden
Om bedriften
A
Adgangskontroll, Avinor AS
Andre stillinger innen samme område
Oslo lufthavn, Gardermoen, Avinor AS
Gardermoen, Akershus
Heltid
NOR-LOG AS
Gardermoen, Akershus
Heltid
ISS Facility Services AS
Gardermoen, Akershus
Heltid
ISS Facility Services
Gardermoen, Akershus
Heltid