Fagkonsulent
NAVNAV, Bærum kommune
📍 Sandvika, Akershus
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 2 uker siden
Fagkonsulent
NAVNAV, Bærum kommune
📍 Sandvika, Akershus
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 2 uker siden
Stillingsbeskrivelse
NAV er arbeids- og velferdsforvaltningen i Norge med ca 19 000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål.
Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv.
NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV kontor med ca.200 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vi skal sikre våre brukere mulighet for arbeid, mulighet for meningsfull aktivitet og mulighet for inntektssikring i henhold til lovfestede rettigheter.
Vi søker nå etter veileder i vikariat i avdeling for Oppfølging og Økonomi. Oppstart snarest. Stillingen krever stor arbeidskapasitet, struktur og sosialfaglig kompetanse, samt fleksibilitet til å håndtere mange oppgaver samtidig.
Avdelingen jobber med saksbehandling og veiledning etter lov om sosiale tjenester i NAV, samt sosialfaglig og arbeidsrettet oppfølging av våre brukere i tillegg til helseavklaring.
Arbeidsoppgaver
• Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV
• Råd og veiledning av sosialhjelpsmottakere over 30 år
• Oppfølging av egen brukerportefølje
• Samarbeid med interne tiltak og eksterne samarbeidspartnere
Det gjøres oppmerksom på at det kan komme endringer av arbeidsoppgavene i tråd med kontorets behov.
Kvalifikasjoner
Krav:• Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet (NOKUT-godkjent)
• God veilednings- og relasjonskompetanse
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver
• Motivert til å arbeide med saksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid
Ønskede kvalifikasjoner:
• Erfaring fra førstelinjetjenesten
• Kjennskap til NAVs fagsystemer
• God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV
Personlige egenskaper
• Trygg og robust, og takler en sammensatt og krevende arbeidshverdag
• Har evne til å håndtere utfordrende situasjoner og relasjoner over tid
• Har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
• Kan håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
• Jobber strukturert og systematisk
• Er serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
• Har gode samarbeidsevner og kan bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vektlegges
Vi tilbyr
• En meningsfull jobb innenfor et viktig samfunnsområde
• Et faglig sterkt og engasjert arbeidsmiljø
• Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
• Trening i arbeidstiden
• Gode utviklingsmuligheter
• Offentlig tjenestepensjon
• Lønn som Fagkonsulent fra kr. 522.600,- til kr. 646.200 avhengig av utdanning og kvalifikasjoner
• Vikariat ut juni 2026 med muligheter for forlengelse. Ønsket oppstart så snart som mulig.
Kontaktinformasjon
Per Christian Gundersen, Avdelingsleder, 91362804
Arbeidssted
Løkketangen 10
1337 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommune
Referansenr.: 5019035041
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.11.2025
Sluttdato: 30.06.2026
Søknadsfrist: 26.10.2025
Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv.
NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV kontor med ca.200 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vi skal sikre våre brukere mulighet for arbeid, mulighet for meningsfull aktivitet og mulighet for inntektssikring i henhold til lovfestede rettigheter.
Vi søker nå etter veileder i vikariat i avdeling for Oppfølging og Økonomi. Oppstart snarest. Stillingen krever stor arbeidskapasitet, struktur og sosialfaglig kompetanse, samt fleksibilitet til å håndtere mange oppgaver samtidig.
Avdelingen jobber med saksbehandling og veiledning etter lov om sosiale tjenester i NAV, samt sosialfaglig og arbeidsrettet oppfølging av våre brukere i tillegg til helseavklaring.
Arbeidsoppgaver
• Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV
• Råd og veiledning av sosialhjelpsmottakere over 30 år
• Oppfølging av egen brukerportefølje
• Samarbeid med interne tiltak og eksterne samarbeidspartnere
Det gjøres oppmerksom på at det kan komme endringer av arbeidsoppgavene i tråd med kontorets behov.
Kvalifikasjoner
Krav:• Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet (NOKUT-godkjent)
• God veilednings- og relasjonskompetanse
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver
• Motivert til å arbeide med saksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid
Ønskede kvalifikasjoner:
• Erfaring fra førstelinjetjenesten
• Kjennskap til NAVs fagsystemer
• God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV
Personlige egenskaper
• Trygg og robust, og takler en sammensatt og krevende arbeidshverdag
• Har evne til å håndtere utfordrende situasjoner og relasjoner over tid
• Har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
• Kan håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
• Jobber strukturert og systematisk
• Er serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
• Har gode samarbeidsevner og kan bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vektlegges
Vi tilbyr
• En meningsfull jobb innenfor et viktig samfunnsområde
• Et faglig sterkt og engasjert arbeidsmiljø
• Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
• Trening i arbeidstiden
• Gode utviklingsmuligheter
• Offentlig tjenestepensjon
• Lønn som Fagkonsulent fra kr. 522.600,- til kr. 646.200 avhengig av utdanning og kvalifikasjoner
• Vikariat ut juni 2026 med muligheter for forlengelse. Ønsket oppstart så snart som mulig.
Kontaktinformasjon
Per Christian Gundersen, Avdelingsleder, 91362804
Arbeidssted
Løkketangen 10
1337 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommune
Referansenr.: 5019035041
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.11.2025
Sluttdato: 30.06.2026
Søknadsfrist: 26.10.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Kontor og økonomi
- Sted
- Sandvika, Akershus
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 2 uker siden
Om bedriften
N
NAV, Bærum kommune
Andre stillinger innen samme område
Yummy Heaven Sandvika Storsenter
Sandvika, Akershus
Heltid
Humana omsorg og assistanse
Sandvika, Akershus
Heltid
Nevroklinikken (NVR) Spesialsykehuset for epilepsi (SSE) POST 1C, Oslo universitetssykehus HF
Sandvika, Akershus
Heltid