Saksbehandler i forvaltningsenheten - vi søker nettopp deg!
NAVLund kommune
📍 Moi, Rogaland
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 2 uker siden
Saksbehandler i forvaltningsenheten - vi søker nettopp deg!
NAVLund kommune
📍 Moi, Rogaland
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 2 uker siden
Stillingsbeskrivelse
Lund kommune har ledig 100 % fast stilling som saksbehandler i forvaltningsenheten. Du vil få en variert og utfordrende arbeidshverdag der du sammen med dyktige kolleger vil bidra til utvikling av kommunens helse- og omsorgstjenester. Du vil ha gode muligheter for faglig utvikling, og i tillegg få delta i tverrfaglig samarbeid og spennende utviklingsprosjekter.
Forvaltningsenheten har ansvar for både tildeling og utvikling av kommunens helse- og omsorgstjenester. Enheten har ansvar for å bistå innbyggere, behandle søknader, kartlegge behov og fatte vedtak om helse- og omsorgstjenester til barn, voksne og eldre, i samsvar med gjeldende lovverk. I saksbehandlingen legger vi vekt på at innbyggerne i Lund kommune skal være aktive i egne liv. Vi fokuserer på at den enkelte skal få mulighet til å utnytte sine ressurser, og på den måten mestre egen hverdag.
Forvaltningsenheten er også kommunens koordinerende enhet og har et særlig ansvar for samarbeid på tvers av nivå, sektorer og enheter.
Arbeidsoppgaver
Som saksbehandler vil du ha ansvar for å kartlegge, vurdere og behandle søknader om helse- og omsorgstjenester. Du vil behandle helsefaglige opplysninger og bruke din fagkunnskap til å sikre at innbyggerne i Lund kommune får nødvendige og forsvarlige tjenester. Sammen med leder og kolleger helse- og omsorgsetaten vil du være med på å utvikle enheten videre, og bidra til at innbyggerne får muligheten til å mestre sin egen hverdag, til tross for sykdom, problemer eller funksjonsnedsettelse.Kvalifikasjoner
Minimum 3-årig helse- og sosialfaglig utdanning på bachelornivå
Ønskelig med videreutdanning innen helserett/jus og/eller erfaring fra saksbehandling innen helse- og omsorgsrett
Ønskelig med erfaring og/eller interesse for velferdsteknologi og digitalisering
Ønskelig med erfaring fra kommunal helse- og omsorgstjeneste
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Gode datakunnskaper og erfaring med digitale verktøy
Fordel med kjennskap til CosDoc
Den som ansettes må være villig til å ta saksbehandlerskolen eller annen relevant opplæring i saksbehandling
Førerkort klasse B og disposisjon av egen bil
Politiattest kreves før tiltredelse
Personlige egenskaper
Vi søker deg som er engasjert og har et sterkt faglig engasjement. Du har gode samarbeidsevner, er fleksibel og trives i et tverrfaglig miljø. Kunne klare å stå i vanskelige situasjoner, opptre uredd og tydelig. Du evner å kommunisere med mennesker i ulike livssituasjoner, ser brukernes ressurser og muligheter, og er i stand til å jobbe både selvstendig og i team. Du er positiv, løsningsorientert og har godt humør. Personlig egnethet vil bli tillagt avgjørende vekt.Vi tilbyr
En spennende og utfordrende 100 % fast stilling
Muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
Deltakelse i tverrfaglig samarbeid og spennende utviklingsprosjekter
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter tariffavtale, basert på kompetanse og ansiennitet
Et inkluderende og støttende arbeidsmiljø med dyktige kolleger Kontaktinformasjon
Arne Tregde Arne.Tregde, Kommunalsjef helse og omsorg, +47 48897524
Arbeidssted
Moiveien 9
4460 MOI
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lund kommune
Referansenr.: 5027018419
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Forvaltningsenheten har ansvar for både tildeling og utvikling av kommunens helse- og omsorgstjenester. Enheten har ansvar for å bistå innbyggere, behandle søknader, kartlegge behov og fatte vedtak om helse- og omsorgstjenester til barn, voksne og eldre, i samsvar med gjeldende lovverk. I saksbehandlingen legger vi vekt på at innbyggerne i Lund kommune skal være aktive i egne liv. Vi fokuserer på at den enkelte skal få mulighet til å utnytte sine ressurser, og på den måten mestre egen hverdag.
Forvaltningsenheten er også kommunens koordinerende enhet og har et særlig ansvar for samarbeid på tvers av nivå, sektorer og enheter.
Arbeidsoppgaver
Som saksbehandler vil du ha ansvar for å kartlegge, vurdere og behandle søknader om helse- og omsorgstjenester. Du vil behandle helsefaglige opplysninger og bruke din fagkunnskap til å sikre at innbyggerne i Lund kommune får nødvendige og forsvarlige tjenester. Sammen med leder og kolleger helse- og omsorgsetaten vil du være med på å utvikle enheten videre, og bidra til at innbyggerne får muligheten til å mestre sin egen hverdag, til tross for sykdom, problemer eller funksjonsnedsettelse.Kvalifikasjoner
Minimum 3-årig helse- og sosialfaglig utdanning på bachelornivå
Ønskelig med videreutdanning innen helserett/jus og/eller erfaring fra saksbehandling innen helse- og omsorgsrett
Ønskelig med erfaring og/eller interesse for velferdsteknologi og digitalisering
Ønskelig med erfaring fra kommunal helse- og omsorgstjeneste
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Gode datakunnskaper og erfaring med digitale verktøy
Fordel med kjennskap til CosDoc
Den som ansettes må være villig til å ta saksbehandlerskolen eller annen relevant opplæring i saksbehandling
Førerkort klasse B og disposisjon av egen bil
Politiattest kreves før tiltredelse
Personlige egenskaper
Vi søker deg som er engasjert og har et sterkt faglig engasjement. Du har gode samarbeidsevner, er fleksibel og trives i et tverrfaglig miljø. Kunne klare å stå i vanskelige situasjoner, opptre uredd og tydelig. Du evner å kommunisere med mennesker i ulike livssituasjoner, ser brukernes ressurser og muligheter, og er i stand til å jobbe både selvstendig og i team. Du er positiv, løsningsorientert og har godt humør. Personlig egnethet vil bli tillagt avgjørende vekt.Vi tilbyr
En spennende og utfordrende 100 % fast stilling
Muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
Deltakelse i tverrfaglig samarbeid og spennende utviklingsprosjekter
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter tariffavtale, basert på kompetanse og ansiennitet
Et inkluderende og støttende arbeidsmiljø med dyktige kolleger Kontaktinformasjon
Arne Tregde Arne.Tregde, Kommunalsjef helse og omsorg, +47 48897524
Arbeidssted
Moiveien 9
4460 MOI
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lund kommune
Referansenr.: 5027018419
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Kontor og økonomi
- Sted
- Moi, Rogaland
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 2 uker siden
Om bedriften
L
Lund kommune
Andre stillinger innen samme område
Lund kommune
Moi, Rogaland
Heltid
Lund kommune
Moi, Rogaland
Heltid
Laerdal Medical AS
Stavanger, Rogaland
Heltid
Humana omsorg og assistanse
Sandnes, Rogaland
Heltid