Er du opptatt av å bygge sterke relasjoner og skape muligheter? Nav Hå søker avdelingsleder i et vikariat.
NAVNav Hå
📍 Nærbø, Rogaland
📂 Salg og service
📅 Publisert 5 dager siden
Er du opptatt av å bygge sterke relasjoner og skape muligheter? Nav Hå søker avdelingsleder i et vikariat.
NAVNav Hå
📍 Nærbø, Rogaland
📂 Salg og service
📅 Publisert 5 dager siden
Stillingsbeskrivelse
Nav sitt mål er å bidra til et velfungerende arbeidsmarked og at flere kan bidra med sine ressurser og lykkes i arbeidslivet. Våre medarbeidere er vår viktigste ressurs for å nå disse målene. Ved Nav Hå er
vi 32 medarbeidere, fordelt på 2 avdelinger. En av våre avdelingsledere skal ut i permisjon, og vi ser derfor etter en vikar i denne stillingen. Vikariatet innebærer å være avdelingsleder for avdelingen
«Arbeid og oppfølging». Avdelingen er inndelt i 3 team som gir innbyggere oppfølging mot å beholde og skaffe arbeid. Stillingen er én av to avdelingsledere i Nav Hå som sammen med enhetsleder utgjør kontorets ledergruppe.
Vi ser etter deg som leder etter prinsippene i tillitsbasert ledelse. Du vet hva som motiverer medarbeidere
og hva som må til for å mestre og gjøre en god jobb. Du vil få personal- og resultatansvar for inntil 20
kompetente og engasjerte medarbeidere, og blir en del av ledergruppen for Nav Hå. Som
avdelingsleder i Nav vil du samarbeide med de andre avdelingene og enhetene i Nav Rogaland, i tillegg til samarbeid med
ulike aktører som næringslivet i kommunen, tiltaksarrangører, flyktningetjeneste, barneverntjeneste, helsevesenet og oppfølgingstjenesten.
Nav Hå har kontor på Nærbø i Hå kommune. Kontoret ligger like ved togstasjonen og er derfor også godt egnet for pendlere.
Er du en lagspiller som finner motivasjon i Nav sitt samfunnsoppdrag? Da håper vi at du søker hos oss!
Arbeidsoppgaver
• Lede og utvikle avdelingen på en måte som legger til rette for ett godt arbeidsmiljø og en god læringskultur, med selvstendige medarbeidere som jobber godt sammen i team.
• Personal-, fag-, og resultatansvar for avdelingen.
• Sikre innbygger– og medarbeiderinvolvering.
• Være en aktiv lagspiller i kontorets ledergruppe og bidra til å finne helhetlige løsninger for Nav-kontoret.
• Samarbeide med kommunens øvrige tjenester og næringsliv for å nå felles mål i organisasjonen.
• Bruke handlingsrommet og utvikle tjenester som bidrar til at flere innbyggere og arbeidsgivere får gode tjenester.
• Fungere for enhetsleder i ferier.
Ettersom Nav er i stadig utvikling og endring, kan man påregne endringer i ansvarsområder og oppgavesammensetning.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
• Fullført utdannelse tilsvarende minimum bachelor. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
• Forståelse av ledelse i staten og samfunnsoppdraget, samt lederegenskaper i tråd med etatens verdier og lederkrav.
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne (språknivå må tilsvare C1 for søkere med annet morsmål enn norsk).
• Evne til å motivere og engasjere ansatte i arbeidet med å løse Nav sitt samfunnsoppdrag.
• Gode digitale ferdigheter og interesse for å ta i bruk nye digitale løsninger.
• Erfaring fra veiledning og opplæring av medarbeidere.
Vi ønsker du har:
• Relevant ledererfaring med oppfølging av personal.
• Erfaring fra strategisk arbeid.
• Inngående kjennskap til arbeidsmarkedet.
• Kunnskap om offentlig sektor.
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
• Samarbeid med andre: Du motiverer til samhandling på en positiv måte. Du fremmer effektivitet i grupper ved å legge til rette for andres ideer og kompetanse.
• Pågangsmot: Du er positiv og arbeider konstruktivt selv i vanskelige situasjoner. Du påvirker miljøet, heller enn å reagere på det.
• Problemløser: Du utvikler effektive, fornuftige og praktiske løsninger på utfordringer.
• Resultatorientert og driver endring: Du trives med å tilnærme deg nye perspektiver og metoder. Du setter utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem.
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt. Det vil bli brukt MAP-personlighetstest og evnetest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
• Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag.
• Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
• Fleksibel arbeidstid.
• Vikarstilling som avdelingsleder i stillingskode 1407, med årslønn fra kr. 740.000-820.000.
• Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
Les mer om Nav som arbeidsgiver på nav.no.
Kontaktinformasjon
Agnas Eystberg, Leder Nav Hå, 408 41 705, Agnas.Eystberg@nav.no
Arbeidssted
Jadarvegen 3A
4365 Nærbø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 5026955009
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 28.10.2025
vi 32 medarbeidere, fordelt på 2 avdelinger. En av våre avdelingsledere skal ut i permisjon, og vi ser derfor etter en vikar i denne stillingen. Vikariatet innebærer å være avdelingsleder for avdelingen
«Arbeid og oppfølging». Avdelingen er inndelt i 3 team som gir innbyggere oppfølging mot å beholde og skaffe arbeid. Stillingen er én av to avdelingsledere i Nav Hå som sammen med enhetsleder utgjør kontorets ledergruppe.
Vi ser etter deg som leder etter prinsippene i tillitsbasert ledelse. Du vet hva som motiverer medarbeidere
og hva som må til for å mestre og gjøre en god jobb. Du vil få personal- og resultatansvar for inntil 20
kompetente og engasjerte medarbeidere, og blir en del av ledergruppen for Nav Hå. Som
avdelingsleder i Nav vil du samarbeide med de andre avdelingene og enhetene i Nav Rogaland, i tillegg til samarbeid med
ulike aktører som næringslivet i kommunen, tiltaksarrangører, flyktningetjeneste, barneverntjeneste, helsevesenet og oppfølgingstjenesten.
Nav Hå har kontor på Nærbø i Hå kommune. Kontoret ligger like ved togstasjonen og er derfor også godt egnet for pendlere.
Er du en lagspiller som finner motivasjon i Nav sitt samfunnsoppdrag? Da håper vi at du søker hos oss!
Arbeidsoppgaver
• Lede og utvikle avdelingen på en måte som legger til rette for ett godt arbeidsmiljø og en god læringskultur, med selvstendige medarbeidere som jobber godt sammen i team.
• Personal-, fag-, og resultatansvar for avdelingen.
• Sikre innbygger– og medarbeiderinvolvering.
• Være en aktiv lagspiller i kontorets ledergruppe og bidra til å finne helhetlige løsninger for Nav-kontoret.
• Samarbeide med kommunens øvrige tjenester og næringsliv for å nå felles mål i organisasjonen.
• Bruke handlingsrommet og utvikle tjenester som bidrar til at flere innbyggere og arbeidsgivere får gode tjenester.
• Fungere for enhetsleder i ferier.
Ettersom Nav er i stadig utvikling og endring, kan man påregne endringer i ansvarsområder og oppgavesammensetning.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
• Fullført utdannelse tilsvarende minimum bachelor. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
• Forståelse av ledelse i staten og samfunnsoppdraget, samt lederegenskaper i tråd med etatens verdier og lederkrav.
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne (språknivå må tilsvare C1 for søkere med annet morsmål enn norsk).
• Evne til å motivere og engasjere ansatte i arbeidet med å løse Nav sitt samfunnsoppdrag.
• Gode digitale ferdigheter og interesse for å ta i bruk nye digitale løsninger.
• Erfaring fra veiledning og opplæring av medarbeidere.
Vi ønsker du har:
• Relevant ledererfaring med oppfølging av personal.
• Erfaring fra strategisk arbeid.
• Inngående kjennskap til arbeidsmarkedet.
• Kunnskap om offentlig sektor.
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
• Samarbeid med andre: Du motiverer til samhandling på en positiv måte. Du fremmer effektivitet i grupper ved å legge til rette for andres ideer og kompetanse.
• Pågangsmot: Du er positiv og arbeider konstruktivt selv i vanskelige situasjoner. Du påvirker miljøet, heller enn å reagere på det.
• Problemløser: Du utvikler effektive, fornuftige og praktiske løsninger på utfordringer.
• Resultatorientert og driver endring: Du trives med å tilnærme deg nye perspektiver og metoder. Du setter utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem.
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt. Det vil bli brukt MAP-personlighetstest og evnetest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
• Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag.
• Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
• Fleksibel arbeidstid.
• Vikarstilling som avdelingsleder i stillingskode 1407, med årslønn fra kr. 740.000-820.000.
• Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
Les mer om Nav som arbeidsgiver på nav.no.
Kontaktinformasjon
Agnas Eystberg, Leder Nav Hå, 408 41 705, Agnas.Eystberg@nav.no
Arbeidssted
Jadarvegen 3A
4365 Nærbø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 5026955009
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 28.10.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Salg og service
- Sted
- Nærbø, Rogaland
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 5 dager siden
Om bedriften
N
Nav Hå
Andre stillinger innen samme område
Hå kommune Brukerstyrt personlig assistent (BPA)
Nærbø, Rogaland
Heltid