Kontraktsforvalter
NAVInnherred Anskaffelser KO, Inderøy kommune
📍 Inderøy, Trøndelag
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 uke siden
Kontraktsforvalter
NAVInnherred Anskaffelser KO, Inderøy kommune
📍 Inderøy, Trøndelag
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 uke siden
Stillingsbeskrivelse
Innherred Anskaffelser KO ble etablert 01.01.2019 og er en felles anskaffelsesorganisasjon for 11 kommuner i Nord-Trøndelag. Vi er per i dag fem årsverk.
Samarbeidet er nettopp utvidet, og med seks nye samarbeidskommuner på laget, satser vi nå på å øke både kompetanse og kapasitet i kontraktsforvaltning.
Som kontraktsforvalter er du involvert gjennom hele anskaffelsesløpet – fra kvalitetskontroll av kontrakter til implementering og systematisk oppfølging av leverandører og avtaler. Du gir kontraktsfaglig støtte på tvers av hele det kommunale tjenestespekteret og samarbeider tett med linjeorganisasjonene i alle samarbeidskommunene, på tvers av fagområder.
Vi legger stor vekt på fagutvikling og trivsel. Derfor ser vi etter en engasjert kollega som verdsetter systematisk kontraktsforvaltning og søker nye utviklingsmuligheter.
Inderøy kommune er vår arbeidsgiver og vi har kontor på Inderøy Rådhus. Oppstart etter avtale.
Vil du være med på laget? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Arbeidsoppgaver
• Utarbeidelse, forvaltning og oppfølging av kommunens kontrakter og avtaler.
• Sikre at kontraktene er i tråd med lover, forskrifter og kommunale retningslinjer.
• Sørge for at leverandører oppfyller sine forpliktelser iht. kontraktsvilkårene.
• Gjennomføre risikoanalyser og vurdere behov for tilpasninger i avtaler.
• Administrere forlengelser, reforhandlinger og avslutninger av kontrakter.
• Kontrollere at fakturering, leveranser og øvrige forhold samsvarer med kontrakten.
• Fungere som bindeledd mellom avdelinger og leverandører i kontraktsrelaterte saker.
• Bidra til å optimalisere kostnadseffektivitet og kvalitet i kommunens anskaffelser
• Vedlikeholde dokumentasjon og kontraktarkiv
Kvalifikasjoner
• Høyere utdanning innen fagkretsen innkjøp, logistikk, økonomi, jus eller kontraktshåndtering
• Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
• Erfaring med kontraktsforvaltning, innkjøp eller prosjektstyring
• Kunnskap om relevant lovverk, som avtalerett, kjøpslov og offentlige anskaffelser
• Forståelse for risiko og risikostyring i kontraktsammenheng
• Ferdigheter i relevante IT-verktøy og kontraktsstyringssystemer
• Gode norsk- og engelskkunnskaper
Personlige egenskaper som vil være en styrke i denne stillingen er:
• Nøyaktighet og detaljfokusert
• Pålitelig og fremstår med integritet
• Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
• Strukturert, fleksibel og relasjonsbygger
Vi tilbyr
• Mulighet til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag
• Utfordrende, spennende og varierte oppgaver i tverrfaglige team
• En fleksibel hverdag med mulighet til å påvirke egne arbeidsoppgaver
• Et sterkt fagmiljø med gode kolleger
• En raus personalpolitikk med fokus på de ansattes ulike livsfaser
• Lønn etter avtale og muligheter for hjemmekontor
• Moderne kontorlokaler med fleksible fellesområder for en variert arbeidshverdag
• Medlemskap i KLP med gode pensjons- og forsikringsordninger
Vi legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke – uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, hull i CV, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Hilde Børstad Melhus, Daglig leder, +47 45462609, Hilde.Borstad.Melhus@inderoy.kommune.no
Arbeidssted
Vennalivegen 7
7670 Inderøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Inderøy kommune
Referansenr.: 5015241848
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.11.2025
Samarbeidet er nettopp utvidet, og med seks nye samarbeidskommuner på laget, satser vi nå på å øke både kompetanse og kapasitet i kontraktsforvaltning.
Som kontraktsforvalter er du involvert gjennom hele anskaffelsesløpet – fra kvalitetskontroll av kontrakter til implementering og systematisk oppfølging av leverandører og avtaler. Du gir kontraktsfaglig støtte på tvers av hele det kommunale tjenestespekteret og samarbeider tett med linjeorganisasjonene i alle samarbeidskommunene, på tvers av fagområder.
Vi legger stor vekt på fagutvikling og trivsel. Derfor ser vi etter en engasjert kollega som verdsetter systematisk kontraktsforvaltning og søker nye utviklingsmuligheter.
Inderøy kommune er vår arbeidsgiver og vi har kontor på Inderøy Rådhus. Oppstart etter avtale.
Vil du være med på laget? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Arbeidsoppgaver
• Utarbeidelse, forvaltning og oppfølging av kommunens kontrakter og avtaler.
• Sikre at kontraktene er i tråd med lover, forskrifter og kommunale retningslinjer.
• Sørge for at leverandører oppfyller sine forpliktelser iht. kontraktsvilkårene.
• Gjennomføre risikoanalyser og vurdere behov for tilpasninger i avtaler.
• Administrere forlengelser, reforhandlinger og avslutninger av kontrakter.
• Kontrollere at fakturering, leveranser og øvrige forhold samsvarer med kontrakten.
• Fungere som bindeledd mellom avdelinger og leverandører i kontraktsrelaterte saker.
• Bidra til å optimalisere kostnadseffektivitet og kvalitet i kommunens anskaffelser
• Vedlikeholde dokumentasjon og kontraktarkiv
Kvalifikasjoner
• Høyere utdanning innen fagkretsen innkjøp, logistikk, økonomi, jus eller kontraktshåndtering
• Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
• Erfaring med kontraktsforvaltning, innkjøp eller prosjektstyring
• Kunnskap om relevant lovverk, som avtalerett, kjøpslov og offentlige anskaffelser
• Forståelse for risiko og risikostyring i kontraktsammenheng
• Ferdigheter i relevante IT-verktøy og kontraktsstyringssystemer
• Gode norsk- og engelskkunnskaper
Personlige egenskaper som vil være en styrke i denne stillingen er:
• Nøyaktighet og detaljfokusert
• Pålitelig og fremstår med integritet
• Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
• Strukturert, fleksibel og relasjonsbygger
Vi tilbyr
• Mulighet til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag
• Utfordrende, spennende og varierte oppgaver i tverrfaglige team
• En fleksibel hverdag med mulighet til å påvirke egne arbeidsoppgaver
• Et sterkt fagmiljø med gode kolleger
• En raus personalpolitikk med fokus på de ansattes ulike livsfaser
• Lønn etter avtale og muligheter for hjemmekontor
• Moderne kontorlokaler med fleksible fellesområder for en variert arbeidshverdag
• Medlemskap i KLP med gode pensjons- og forsikringsordninger
Vi legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke – uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, hull i CV, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Hilde Børstad Melhus, Daglig leder, +47 45462609, Hilde.Borstad.Melhus@inderoy.kommune.no
Arbeidssted
Vennalivegen 7
7670 Inderøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Inderøy kommune
Referansenr.: 5015241848
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.11.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Kontor og økonomi
- Sted
- Inderøy, Trøndelag
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 1 uke siden
Om bedriften
I
Innherred Anskaffelser KO, Inderøy kommune
Andre stillinger innen samme område
Medvind Assistanse AS
Inderøy, Trøndelag
Heltid
Triv As Avd Inderøy
Inderøy, Trøndelag
Heltid