Virksomhetsleder teknisk drift
NAVVerdal kommune
📍 Verdal, Trøndelag
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 uke siden
Virksomhetsleder teknisk drift
NAVVerdal kommune
📍 Verdal, Trøndelag
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 uke siden
Stillingsbeskrivelse
Er du en strateg med teknisk teft – og et hjerte som banker for bærekraftige lokalsamfunn?
Vi søker en virksomhetsleder som vil være med å forme framtidens kommune. Her får du muligheten til å sette retning for hvordan vi utvikler infrastruktur, bygg og tjenester som virkelig betyr noe for innbyggerne våre.
Vil du lede det som får kommunen til å gå rundt – bokstavelig talt?
Som virksomhetsleder for teknisk drift får du stort ansvarsområde, som for eksempel vann, vei, avløp og kommunale bygg. Hos oss har vi korte beslutningsveier og et arbeidsmiljø preget av samarbeid og stolthet. Vi ønsker å utvikle oss, ta i bruk nye teknologiske løsninger for fremtidsrettet drift. Vi søker en leder med driv, oversikt og gjennomføringskraft. Du vil få en nøkkelrolle i organisasjonen, hvor du jobber tett med øvrig ledelse, fagfolk, politikere og innbyggere. Resultater av din jobb vil vises hver eneste dag. Du svarer direkte til kommunedirektøren og inngår i ledergruppen for sektor Samfunn og næring.
Arbeidsoppgaver
• Personal og resultatansvar for virksomhetsområdet, inkludert oppføling av relevante tiltak/oppdrag i kommunens samfunnsdel
• Overordnet ansvar for Verdal kommunes tekniske drift (bygg, VA-området, vei, anlegg med mer)
• Ansvar for all relevant saksbehandling for fagområdet, samt oppfølging av politiske vedtak
• Bistå kommunedirektør i oppfølging av enkeltsaker og prosesser, også ut over eget fagområde
Det er forventet at virksomhetsleder skal bidra til godt samarbeid mellom innbyggere, næringsliv og kommunen. Rollen vil inkludere prosjektansvar for relevante utviklingsprosjekter etter nærmere avtale. Lederen skal sikre at gjeldende prosedyrer og rutiner for Verdal kommune skal følges og kommunens kvalitetssystem følges opp, inkludert utarbeiding av prosedyrer og oppfølging av hendelser innenfor ansvarsområdet.
Kvalifikasjoner
• relevant høyrere utdanning fra universitet/høgskole
• betydelig ledererfaring, gjerne med erfaring med å lede ledere
• relevant erfaring fra offentlig virksomhet
• erfaring og kunnskap knyttet til forvaltningslov og selvkostområder
• beherske bruk av relevante IKT-verktøy.
Personlige egenskaper
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Den vi leter etter:
• er engasjert og har stor gjennomføringskraft
• er motivert og har et tydelig engasjement for oppgaveområdet
• har evne til å samarbeide tverrfaglig
• arbeider strukturert og trives med en hektisk arbeidshverdag
• evne til strategisk og langsiktig tenkning i planlegging
• viser gode kommunikasjonsferdigheter
• har en god skriftlig og muntlig framstillingsevne
• er relasjonsbygger og arbeider utadrettet
Vi tilbyr
• utfordrende og engasjerende arbeidsoppgaver innenfor fagområdet
• du blir en del av en utviklingsorientert faggruppe, med et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø.
• en organisasjon i kontinuerlig utvikling
• gode pensjons- og forsikringsordninger
• lønn og betingelser etter avtale
Spørsmål til stillingen kan rettes til Geir Olav Jensen, kommunedirektør i Verdal kommune (Tlf. 95054696, e-post: geir.jensen@verdal.kommune.no)
Kontaktinformasjon
Geir Olav Jensen, Kommunedirektør, 95054696, geir.jensen@verdal.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgata 2
7650 VERDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommune
Referansenr.: 5028660596
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.11.2025
Vi søker en virksomhetsleder som vil være med å forme framtidens kommune. Her får du muligheten til å sette retning for hvordan vi utvikler infrastruktur, bygg og tjenester som virkelig betyr noe for innbyggerne våre.
Vil du lede det som får kommunen til å gå rundt – bokstavelig talt?
Som virksomhetsleder for teknisk drift får du stort ansvarsområde, som for eksempel vann, vei, avløp og kommunale bygg. Hos oss har vi korte beslutningsveier og et arbeidsmiljø preget av samarbeid og stolthet. Vi ønsker å utvikle oss, ta i bruk nye teknologiske løsninger for fremtidsrettet drift. Vi søker en leder med driv, oversikt og gjennomføringskraft. Du vil få en nøkkelrolle i organisasjonen, hvor du jobber tett med øvrig ledelse, fagfolk, politikere og innbyggere. Resultater av din jobb vil vises hver eneste dag. Du svarer direkte til kommunedirektøren og inngår i ledergruppen for sektor Samfunn og næring.
Arbeidsoppgaver
• Personal og resultatansvar for virksomhetsområdet, inkludert oppføling av relevante tiltak/oppdrag i kommunens samfunnsdel
• Overordnet ansvar for Verdal kommunes tekniske drift (bygg, VA-området, vei, anlegg med mer)
• Ansvar for all relevant saksbehandling for fagområdet, samt oppfølging av politiske vedtak
• Bistå kommunedirektør i oppfølging av enkeltsaker og prosesser, også ut over eget fagområde
Det er forventet at virksomhetsleder skal bidra til godt samarbeid mellom innbyggere, næringsliv og kommunen. Rollen vil inkludere prosjektansvar for relevante utviklingsprosjekter etter nærmere avtale. Lederen skal sikre at gjeldende prosedyrer og rutiner for Verdal kommune skal følges og kommunens kvalitetssystem følges opp, inkludert utarbeiding av prosedyrer og oppfølging av hendelser innenfor ansvarsområdet.
Kvalifikasjoner
• relevant høyrere utdanning fra universitet/høgskole
• betydelig ledererfaring, gjerne med erfaring med å lede ledere
• relevant erfaring fra offentlig virksomhet
• erfaring og kunnskap knyttet til forvaltningslov og selvkostområder
• beherske bruk av relevante IKT-verktøy.
Personlige egenskaper
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Den vi leter etter:
• er engasjert og har stor gjennomføringskraft
• er motivert og har et tydelig engasjement for oppgaveområdet
• har evne til å samarbeide tverrfaglig
• arbeider strukturert og trives med en hektisk arbeidshverdag
• evne til strategisk og langsiktig tenkning i planlegging
• viser gode kommunikasjonsferdigheter
• har en god skriftlig og muntlig framstillingsevne
• er relasjonsbygger og arbeider utadrettet
Vi tilbyr
• utfordrende og engasjerende arbeidsoppgaver innenfor fagområdet
• du blir en del av en utviklingsorientert faggruppe, med et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø.
• en organisasjon i kontinuerlig utvikling
• gode pensjons- og forsikringsordninger
• lønn og betingelser etter avtale
Spørsmål til stillingen kan rettes til Geir Olav Jensen, kommunedirektør i Verdal kommune (Tlf. 95054696, e-post: geir.jensen@verdal.kommune.no)
Kontaktinformasjon
Geir Olav Jensen, Kommunedirektør, 95054696, geir.jensen@verdal.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgata 2
7650 VERDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommune
Referansenr.: 5028660596
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.11.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Kontor og økonomi
- Sted
- Verdal, Trøndelag
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 1 uke siden
Om bedriften
V
Verdal kommune
Andre stillinger innen samme område
Avarn Security AS
Verdal, Trøndelag
Heltid
Verdal videregående skole (329101), Trøndelag fylkeskommune
Verdal, Trøndelag
Heltid