Bli med Coop Norge inn i fremtiden som vår nye business analyst!
NAVCoop Norge SA
📍 Oslo
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 dag siden
Bli med Coop Norge inn i fremtiden som vår nye business analyst!
NAVCoop Norge SA
📍 Oslo
📂 Kontor og økonomi
📅 Publisert 1 dag siden
Stillingsbeskrivelse
Vi i Coop er på utkikk etter en motivert og ambisiøs business analyst som kan støtte interne avdelinger med oppfølging av resultater og regnskapsrapportering.
Til Business analysis-avdelingen søker vi derfor etter en motivert og sulten business analyst som vil støtte interne avdelinger med oppfølging av deres resultater og regnskapsrapportering. Du vil jobbe tett med avdelingene du skal støtte, men også være en del av et større team med business analysts som jobber på tvers med enkelte prosjekter. Blant annet vil man være delaktig i utviklingen av et budsjett og prognoseverktøy, og bidra til korrekt bærekrafts rapportering.
Som business analyst vil du med din finansielle forståelse og dine analytiske ferdigheter, kunne konvertere komplekse data til innsikt som vil være med på å forme strategiske beslutningsgrunnlag. Rollen vil ha ansvar for å være «The gatekeeper of the numbers» for finansiell og ikke-finansiell data for å sikre kvalitet og unngå fabrikkert informasjon. Rollen rapporterer til teamleader Business analysis, men er en rolle hvor du vil samarbeide tett med mange ulike parter. Rollen lokaliseres på hovedkontoret på Grorud, men fremover er det også ønskelig med tilstedeværelse på vår logistikkavdeling på Gardermoen.
Ansvar og arbeidsoppgaver
• Gjennomføre grundig analyse av økonomiske resultater for å identifisere trender, avvik mot budsjett/prognose og muligheter for forbedring
• Utføre risikovurderinger og evalueringer av samarbeidsbetingelser med ulike eksterne parter for å identifisere potensielle risikoer og forbedringsmuligheter
• Forberede og følge opp økonomiske transaksjoner basert på avtalte tidsintervaller og spesifikasjoner.
• Bidra til kontroll og avstemming av økonomiske parametere, herunder bistå under revisjonsprosesser ved interims- og årsavslutningsrevisjon
• Sikre korrekt rapportering og kommunikasjon med ledergruppen i dine avdelinger
• Løpende ad-hoc analyser på oppdrag fra avdelingene du støtter
Ønskede kvalifikasjoner
• Høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis Master innen økonomi/finans eller tilsvarende,
• 2-5 års relevant arbeidserfaring fra lignende stilling, konsulenthus, controlling eller revisjon
• Gode Excel-kunnskaper og gjerne erfaring med bruk av BI system
• Generelt god økonomi -og forretningsforståelse
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
• God systemforståelse er en fordel
Personlige egenskaper
• Gode samarbeidsevner og flink til å skape relasjoner, både ut mot eksterne partnere og innad i organisasjonen.
• Analytisk og trygg på egne vurderinger
• Strukturert, nøyaktig og målrettet
• Initiativrik og selvstendig, med evne til å jobbe i team
Hva kan vi tilby deg?
Hos Coop Norge vil du oppleve at trivsel og utvikling går hånd i hånd. Vi tror på frihet under ansvar, og at folk blomstrer når de får være seg selv og bidra med det de er gode på. Du får rom til å utvikle deg, både faglig og som menneske -- i et miljø hvor det er lett å slå av en prat, hjelpe hverandre og lære noe nytt. Hverdagen vår er preget av samarbeid, nysgjerrighet og en god kopp kaffe. Vi har treningsrom i kjelleren, firmahytter på fjellet, god mat i kantina og sosiale sammenkomster i ny og ne. Vi gleder oss til å bli kjent med deg -- og håper du har lyst til å bli en del av laget vårt.
Hvordan søker du?
Ved siden av å laste opp CV ønsker vi at du svarer på noen få spørsmål som gjør at vi enklere får forståelse av din match mot rollen, i stedet for å laste oss søknadsbrev.
Til Business analysis-avdelingen søker vi derfor etter en motivert og sulten business analyst som vil støtte interne avdelinger med oppfølging av deres resultater og regnskapsrapportering. Du vil jobbe tett med avdelingene du skal støtte, men også være en del av et større team med business analysts som jobber på tvers med enkelte prosjekter. Blant annet vil man være delaktig i utviklingen av et budsjett og prognoseverktøy, og bidra til korrekt bærekrafts rapportering.
Som business analyst vil du med din finansielle forståelse og dine analytiske ferdigheter, kunne konvertere komplekse data til innsikt som vil være med på å forme strategiske beslutningsgrunnlag. Rollen vil ha ansvar for å være «The gatekeeper of the numbers» for finansiell og ikke-finansiell data for å sikre kvalitet og unngå fabrikkert informasjon. Rollen rapporterer til teamleader Business analysis, men er en rolle hvor du vil samarbeide tett med mange ulike parter. Rollen lokaliseres på hovedkontoret på Grorud, men fremover er det også ønskelig med tilstedeværelse på vår logistikkavdeling på Gardermoen.
Ansvar og arbeidsoppgaver
• Gjennomføre grundig analyse av økonomiske resultater for å identifisere trender, avvik mot budsjett/prognose og muligheter for forbedring
• Utføre risikovurderinger og evalueringer av samarbeidsbetingelser med ulike eksterne parter for å identifisere potensielle risikoer og forbedringsmuligheter
• Forberede og følge opp økonomiske transaksjoner basert på avtalte tidsintervaller og spesifikasjoner.
• Bidra til kontroll og avstemming av økonomiske parametere, herunder bistå under revisjonsprosesser ved interims- og årsavslutningsrevisjon
• Sikre korrekt rapportering og kommunikasjon med ledergruppen i dine avdelinger
• Løpende ad-hoc analyser på oppdrag fra avdelingene du støtter
Ønskede kvalifikasjoner
• Høyere økonomisk utdannelse, fortrinnsvis Master innen økonomi/finans eller tilsvarende,
• 2-5 års relevant arbeidserfaring fra lignende stilling, konsulenthus, controlling eller revisjon
• Gode Excel-kunnskaper og gjerne erfaring med bruk av BI system
• Generelt god økonomi -og forretningsforståelse
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
• God systemforståelse er en fordel
Personlige egenskaper
• Gode samarbeidsevner og flink til å skape relasjoner, både ut mot eksterne partnere og innad i organisasjonen.
• Analytisk og trygg på egne vurderinger
• Strukturert, nøyaktig og målrettet
• Initiativrik og selvstendig, med evne til å jobbe i team
Hva kan vi tilby deg?
Hos Coop Norge vil du oppleve at trivsel og utvikling går hånd i hånd. Vi tror på frihet under ansvar, og at folk blomstrer når de får være seg selv og bidra med det de er gode på. Du får rom til å utvikle deg, både faglig og som menneske -- i et miljø hvor det er lett å slå av en prat, hjelpe hverandre og lære noe nytt. Hverdagen vår er preget av samarbeid, nysgjerrighet og en god kopp kaffe. Vi har treningsrom i kjelleren, firmahytter på fjellet, god mat i kantina og sosiale sammenkomster i ny og ne. Vi gleder oss til å bli kjent med deg -- og håper du har lyst til å bli en del av laget vårt.
Hvordan søker du?
Ved siden av å laste opp CV ønsker vi at du svarer på noen få spørsmål som gjør at vi enklere får forståelse av din match mot rollen, i stedet for å laste oss søknadsbrev.
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Kontor og økonomi
- Sted
- Oslo
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 1 dag siden
Om bedriften
C