Engasjement som førstekonsulent ved avsnitt våpen og kontroll
NAVØst politidistrikt
📍 Grålum, Østfold
📂 Ikke oppgitt
📅 Publisert 1 uke siden
Engasjement som førstekonsulent ved avsnitt våpen og kontroll
NAVØst politidistrikt
📍 Grålum, Østfold
📂 Ikke oppgitt
📅 Publisert 1 uke siden
Stillingsbeskrivelse
Avsnitt våpen og kontroll , Øst politidistrikt
Vi søker to engasjerte og motiverte medarbeidere som kan jobbe med oppgaver knyttet til avsnitt våpen. Våpenforvaltningen har hovedkontor på Grålum , men det er nødvendig at vi får medarbeidere som kan betjene våre to våpenmottak i Moss og Nes politistasjon.
Arbeidet vil i hovedsak bestå i å jobbe ved våre våpenmottak , bistå på kontrollvirksomhet hos private våpeninnehavere/ forhandlere samt utstede våpenkort. Det vil kunne påberegnes noe reisevirksomhet mellom Moss og Årnes.
Engasjement er midlertidig og har en varighet til 31.03.2026
Felles enhet for utlending og forvaltning består av fem seksjoner: Utlendingsseksjonen, Forvaltningsseksjonen, Grensekontrollseksjonen, Nasjonal seksjon grenseforvaltning, og Etterretningsseksjonen. Forvaltningsseksjonen består av syv avsnitt med til sammen ca. 120 ansatte. Forvaltningsseksjonen har et særskilt ansvar for å utnytte forvaltningssporets muligheter til å forebygge kriminalitet og ulykker. Forvaltningsseksjonen har syv avsnitt fordelt på fire geografiske steder, herunder Grålum, Ski, Lillestrøm og Oslo Lufthavn. Vi har ansvarsområder som lokal og nasjonal vedtakslinje, førerrett, hundesaker, kjøreseddel, våpen, pass og ID, servering- og skjenkesaker, vaktvirksomhet, brukthandel, vandelsjekk besøkende fengsler m.fl.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi søker to engasjerte og motiverte medarbeider som kan jobbe med oppgaver knyttet til avsnitt våpen og kontroll. Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. Evnen til å være trygg, nærværende, lydhør samt å bygge tillit til publikum, er avgjørende for suksess i vår organisasjon. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
• Mottak av våpen og ammunisjon
• Utføre våpenkontroller
• Utstede våpenkort
Personlige egenskaper
• Interesse og motivasjon for å jobbe med politiets forvaltningsmessige gjøremål
• Gode kommunikasjon- og samarbeidsevner
• God arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne
• Samfunnsorientert og med god forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
• Relevant høyere utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
• God muntlig- og skriftlig fremstillingsevne
• Gode IKT- kunnskaper, beherske god bruk av dataverktøy
• Førerkort klasse B
• Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § q8 og politiregistreringsloven § 41
Det er også ønskelig med:
• Erfaring fra offentlig forvaltning innen saksbehandling
• God kjennskap til politiets organisasjon og fagområder
• Relevant arbeidserfaring innen politiets forvaltningsmessige gjøremål
• God kunnskap om politiets IKT systemer
• Kunnskap om våpen
Dette kan vi tilby om du velger oss
• En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi.
• Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408 ) med årslønn: kr. 496 000 - 590 000 brutto per år.
• Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
• Gode arbeidsbetingelser jf. statens personalhåndbok (trening i arbeidstiden ol.).
• Dagtid og fleksibel arbeidstid
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Vi søker to engasjerte og motiverte medarbeidere som kan jobbe med oppgaver knyttet til avsnitt våpen. Våpenforvaltningen har hovedkontor på Grålum , men det er nødvendig at vi får medarbeidere som kan betjene våre to våpenmottak i Moss og Nes politistasjon.
Arbeidet vil i hovedsak bestå i å jobbe ved våre våpenmottak , bistå på kontrollvirksomhet hos private våpeninnehavere/ forhandlere samt utstede våpenkort. Det vil kunne påberegnes noe reisevirksomhet mellom Moss og Årnes.
Engasjement er midlertidig og har en varighet til 31.03.2026
Felles enhet for utlending og forvaltning består av fem seksjoner: Utlendingsseksjonen, Forvaltningsseksjonen, Grensekontrollseksjonen, Nasjonal seksjon grenseforvaltning, og Etterretningsseksjonen. Forvaltningsseksjonen består av syv avsnitt med til sammen ca. 120 ansatte. Forvaltningsseksjonen har et særskilt ansvar for å utnytte forvaltningssporets muligheter til å forebygge kriminalitet og ulykker. Forvaltningsseksjonen har syv avsnitt fordelt på fire geografiske steder, herunder Grålum, Ski, Lillestrøm og Oslo Lufthavn. Vi har ansvarsområder som lokal og nasjonal vedtakslinje, førerrett, hundesaker, kjøreseddel, våpen, pass og ID, servering- og skjenkesaker, vaktvirksomhet, brukthandel, vandelsjekk besøkende fengsler m.fl.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi søker to engasjerte og motiverte medarbeider som kan jobbe med oppgaver knyttet til avsnitt våpen og kontroll. Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. Evnen til å være trygg, nærværende, lydhør samt å bygge tillit til publikum, er avgjørende for suksess i vår organisasjon. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
• Mottak av våpen og ammunisjon
• Utføre våpenkontroller
• Utstede våpenkort
Personlige egenskaper
• Interesse og motivasjon for å jobbe med politiets forvaltningsmessige gjøremål
• Gode kommunikasjon- og samarbeidsevner
• God arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne
• Samfunnsorientert og med god forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
• Relevant høyere utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
• God muntlig- og skriftlig fremstillingsevne
• Gode IKT- kunnskaper, beherske god bruk av dataverktøy
• Førerkort klasse B
• Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § q8 og politiregistreringsloven § 41
Det er også ønskelig med:
• Erfaring fra offentlig forvaltning innen saksbehandling
• God kjennskap til politiets organisasjon og fagområder
• Relevant arbeidserfaring innen politiets forvaltningsmessige gjøremål
• God kunnskap om politiets IKT systemer
• Kunnskap om våpen
Dette kan vi tilby om du velger oss
• En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi.
• Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408 ) med årslønn: kr. 496 000 - 590 000 brutto per år.
• Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
• Gode arbeidsbetingelser jf. statens personalhåndbok (trening i arbeidstiden ol.).
• Dagtid og fleksibel arbeidstid
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Ikke oppgitt
- Sted
- Grålum, Østfold
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 1 uke siden
Om bedriften
�
Øst politidistrikt
Andre stillinger innen samme område
Virksomhet hjemmesykepleien, Sarpsborg kommune
Grålum, Østfold
Heltid
Klinikk for diagnostikk og kreftbehandling
Grålum, Østfold
Heltid
Virksomhet hjemmesykepleien, Sarpsborg kommune
Grålum, Østfold
Heltid