Digital Markedsfører
NAVNIO NORWAY AS
📍 Lysaker, Akershus
📂 Salg og service
📅 Publisert 1 uke siden
Digital Markedsfører
NAVNIO NORWAY AS
📍 Lysaker, Akershus
📂 Salg og service
📅 Publisert 1 uke siden
Stillingsbeskrivelse
Om NIO:
NIO Inc. er en ledende produsent av intelligente, premium elektriske biler dedikert til å levere premium kundeopplevelser og eksepsjonell kundeservice. Produktene våre er ikke begrenset til bærekraftig mobilitet, de inkluderer også det eksklusive NIO-House fylt med opplevelser, innovative batteribyttestasjoner hvor man kan bytte batteri i bilen på 5 minutter og NIO Life livsstilsprodukter som utvikles i samarbeid med mer enn 500 forskjellige designere verden over. Med forskning, utvikling og design sentere i Europa, Silicon Valley og Oxford jobber vi imot en mer bærekraftig fremtid. I Kina, har NIO allerede etablert seg som en sterk og hurtigvoksende premium merkevare, med mer enn 300.000 biler på veien. I 2021 begynte vi etableringen i Europa med Norge som første marked ut. I NIO Norway anser vi oss nå som ute av start-up fasen og inne i scale-up fasen, det innebærer at ingen dag er lik og ting skjer i høy hastighet.
Ansvarsområder
Bidra til datadrevet vekst gjennom digitale kampanjer, analyser og optimalisering av digitale plattformer.
Data og analyse
• Implementere og forvalte Google Analytics 4 (GA4) for å utlede handlingsorientert innsikt.
• Etablere og optimalisere sporing ved hjelp av Google Tag Manager (GTM) og interne verktøy (TITAN).
• Gjennomføre A/B-testing for å forbedre kampanjer og brukeropplevelse på tvers av plattformer.
CRM og kundedata
• Utføre CRM-relaterte oppgaver som å opprettholde og utvikle kundebasen.
• Bidra til datakvalitet, segmentering og oppfølging i CRM-systemet.
• Analysere kundeadferd for å støtte målrettede markedsaktiviteter og personalisert kommunikasjon.
Kampanjegjennomføring
• Planlegge, publisere og overvåke både betalte og organiske kampanjer på ulike plattformer (APP, Meta, Google Ads, LinkedIn m.fl.).
• Utarbeide innholdsplan og medieplan i tråd med kvartalsvise aktiviteter.
• Samarbeide med kreative team (EU/HQ) for å sikre at materiell (bilder/video) følger plattformspesifikke retningslinjer og beste praksis.
• Identifisere og teste nye plattformer.
Innhold og optimalisering
• Utforme enkle grafiske elementer i Photoshop (bannere, innhold til sosiale medier).
• Utvikle og segmentere nyhetsbrev ved hjelp av eksterne eller interne verktøy.
• Oppdatere og publisere innhold på nettsider og landingssider med fokus på SEO og konverteringsoptimalisering.
• Oppdatere og publisere innhold i NIO APP.
• Utføre oversettelser fra engelsk til norsk.
Følge opp byrå
• Følge opp samarbeidspartnere og byråer (media, SEO, PR) for å sikre samstemte strategier.
• Utarbeide tydelige og presise rapporter på resultater og nøkkeltall (ROI, CTR, CPL).
Kvalifikasjoner
• Solid kompetanse innen GA4, GTM og datavisualisering (Looker Studio/Tableau).
• Erfaring med betalte sosiale medier, digitale annonseplattformer og A/B-testverktøy.
• Grunnleggende ferdigheter innen grafisk design (Photoshop, Figma, InDesign) samt erfaring med CMS.
• Sterke analytiske ferdigheter og evne til å samarbeide tett med eksterne byråer.
• Erfaring med oversettelser fra engelsk til norsk.
• Fleksibilitet til å støtte teamet i øvrige oppgaver (arrangementer, PR, m.m.).
Ønskede tilleggskvalifikasjoner
• Erfaring med CRM-verktøy og CMS-løsninger.
• Kunnskap om UX-prinsipper og HTML5.
Dersom du er en engasjert og erfaren Digital Markedsfører ansvarlig som ønsker å bli en del av vårt team i NIO Norge, oppfordrer vi deg til å søke på stillingen nå. Vi ser frem til å høre fra deg! NIO Norge er opptatt av mangfold og oppfordrer kvinner med relevant erfaring til å søke.
NIO Inc. er en ledende produsent av intelligente, premium elektriske biler dedikert til å levere premium kundeopplevelser og eksepsjonell kundeservice. Produktene våre er ikke begrenset til bærekraftig mobilitet, de inkluderer også det eksklusive NIO-House fylt med opplevelser, innovative batteribyttestasjoner hvor man kan bytte batteri i bilen på 5 minutter og NIO Life livsstilsprodukter som utvikles i samarbeid med mer enn 500 forskjellige designere verden over. Med forskning, utvikling og design sentere i Europa, Silicon Valley og Oxford jobber vi imot en mer bærekraftig fremtid. I Kina, har NIO allerede etablert seg som en sterk og hurtigvoksende premium merkevare, med mer enn 300.000 biler på veien. I 2021 begynte vi etableringen i Europa med Norge som første marked ut. I NIO Norway anser vi oss nå som ute av start-up fasen og inne i scale-up fasen, det innebærer at ingen dag er lik og ting skjer i høy hastighet.
Ansvarsområder
Bidra til datadrevet vekst gjennom digitale kampanjer, analyser og optimalisering av digitale plattformer.
Data og analyse
• Implementere og forvalte Google Analytics 4 (GA4) for å utlede handlingsorientert innsikt.
• Etablere og optimalisere sporing ved hjelp av Google Tag Manager (GTM) og interne verktøy (TITAN).
• Gjennomføre A/B-testing for å forbedre kampanjer og brukeropplevelse på tvers av plattformer.
CRM og kundedata
• Utføre CRM-relaterte oppgaver som å opprettholde og utvikle kundebasen.
• Bidra til datakvalitet, segmentering og oppfølging i CRM-systemet.
• Analysere kundeadferd for å støtte målrettede markedsaktiviteter og personalisert kommunikasjon.
Kampanjegjennomføring
• Planlegge, publisere og overvåke både betalte og organiske kampanjer på ulike plattformer (APP, Meta, Google Ads, LinkedIn m.fl.).
• Utarbeide innholdsplan og medieplan i tråd med kvartalsvise aktiviteter.
• Samarbeide med kreative team (EU/HQ) for å sikre at materiell (bilder/video) følger plattformspesifikke retningslinjer og beste praksis.
• Identifisere og teste nye plattformer.
Innhold og optimalisering
• Utforme enkle grafiske elementer i Photoshop (bannere, innhold til sosiale medier).
• Utvikle og segmentere nyhetsbrev ved hjelp av eksterne eller interne verktøy.
• Oppdatere og publisere innhold på nettsider og landingssider med fokus på SEO og konverteringsoptimalisering.
• Oppdatere og publisere innhold i NIO APP.
• Utføre oversettelser fra engelsk til norsk.
Følge opp byrå
• Følge opp samarbeidspartnere og byråer (media, SEO, PR) for å sikre samstemte strategier.
• Utarbeide tydelige og presise rapporter på resultater og nøkkeltall (ROI, CTR, CPL).
Kvalifikasjoner
• Solid kompetanse innen GA4, GTM og datavisualisering (Looker Studio/Tableau).
• Erfaring med betalte sosiale medier, digitale annonseplattformer og A/B-testverktøy.
• Grunnleggende ferdigheter innen grafisk design (Photoshop, Figma, InDesign) samt erfaring med CMS.
• Sterke analytiske ferdigheter og evne til å samarbeide tett med eksterne byråer.
• Erfaring med oversettelser fra engelsk til norsk.
• Fleksibilitet til å støtte teamet i øvrige oppgaver (arrangementer, PR, m.m.).
Ønskede tilleggskvalifikasjoner
• Erfaring med CRM-verktøy og CMS-løsninger.
• Kunnskap om UX-prinsipper og HTML5.
Dersom du er en engasjert og erfaren Digital Markedsfører ansvarlig som ønsker å bli en del av vårt team i NIO Norge, oppfordrer vi deg til å søke på stillingen nå. Vi ser frem til å høre fra deg! NIO Norge er opptatt av mangfold og oppfordrer kvinner med relevant erfaring til å søke.
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Salg og service
- Sted
- Lysaker, Akershus
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 1 uke siden
Om bedriften
N
NIO NORWAY AS
Andre stillinger innen samme område
Maersk Logistics & Services Norway As Avd Lysaker
Lysaker, Akershus
Heltid
Storebrand
Lysaker, Akershus
Heltid
Lysaker Spesialistklinikk AS
Lysaker, Akershus
Heltid