Avdelingsleder
NAVHjemmetjenesten, Vennesla kommune
📍 Vennesla, Agder
📂 Salg og service
📅 Publisert 3 uker siden
Avdelingsleder
NAVHjemmetjenesten, Vennesla kommune
📍 Vennesla, Agder
📂 Salg og service
📅 Publisert 3 uker siden
Stillingsbeskrivelse
Enhet for hjemmetjenesten er én av seks enheter i seksjon for helse- og omsorg i Vennesla kommune. Vi leverer hjemmesykepleie, praktisk bistand i hjemmet og tjenester innen BPA-ordning. Enheten består av tre avdelinger, hver med egen avdelingsleder, og har i tillegg en overordnet fagutviklingsressurs, turnuskoordinator og ansvar for kreftkoordinatoren i kommunen.
Enheten har en nøkkelfunksjon i fremtidens helse- og omsorgstjenester i Vennesla kommune, og jobber aktivt med utviklings- og omstillingsarbeid for å møte fremtidens behov på en trygg og bærekraftig måte.
Er du en leder som skaper trygghet og retning i en travel hverdag?
Vi har ledig en 100 % stilling som avdelingsleder for avdeling Sentrumsvegen i enhet for hjemmetjeneste.
Vi søker en leder som kombinerer faglig tyngde med tydelig og trygg ledelse. Du vil få ansvar for å sikre kvalitet, samhandling og gode tjenester for brukerne, samtidig som du er en nær og støttende leder for dine medarbeidere. Stillingen inngår i enhetens lederteam, som samarbeider tett og finner gode løsninger sammen. I samarbeid med enhetsleder vil du være med på å utvikle fremtidens hjemmetjeneste i tråd med kommunens planer og strategier. Du får en sentral rolle i utviklingen av tjenesten, med ansvar for at kvalitet og faglighet har et høyt fokus.
Vi ser etter en motiverende og faglig sterk avdelingsleder som ser muligheter, ønsker å utvikle mennesker og kultur, og er god på samhandling og involvering. Kjenner du deg igjen i dette – da ser vi frem til å bli kjent med deg!
Vi tilbyr:• Et godt lederteam med høy kompetanse og samarbeidsevne
• Helhetlig lederansvar i en spennende virksomhet i utvikling
• Faglige utfordringer, varierte og spennende arbeidsoppgaver i et innovativt og engasjert fagmiljø
• Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer og samarbeidspartnere
• Tilgang til bedriftshelsetjeneste
• Fleksitidavtale
• Mulighet for medlemskap i et aktivt bedriftsidrettslag
• Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
• Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår i henhold til HTA kap. 3 og gjeldende avtaler
Arbeidsoppgaver
• Utøve styring og ledelse i egen avdeling
• Personal-, drift-, økonomi- og fagansvar
• Økonomistyring og månedlig økonomirapportering for egen avdeling
• Avvikshåndtering og rapportering (internkontroll og HMS) for egen avdeling
• Drive systematisk forbedringsarbeid og sikre kvalitet
• Organisere og drifte et godt og forsvarlig tjenestetilbud for brukere
• Samarbeide med brukere og pårørende med mål om at brukeren kan bo hjemme lengst mulig
• Implementere lovendringer, veiledere og faglige retningslinjer i den daglige driften
• Sikre likeverdige tjenester og godt samarbeid internt og på tvers av avdelinger
• Legge til rette for fagutvikling og kompetanseheving
• Ansvar for turnusplanlegging og lede ansatte i turnus
• Deltakelse i ledersamlinger og relevante tverrfaglige møter
• Oppfølging av verktøy og systemer for god struktur og effektivitet i arbeidsdagen
• Kontinuerlig videreutvikling av tjenestene i tråd med kommunens behov og organisering
Kvalifikasjoner
Nødvendige:
• Norsk autorisasjon som sykepleier
• Videreutdanning i ledelse
• Relevant arbeidserfaring innen ledelse kan kompensere for manglende formell lederutdanning, men da forventes det at du påbegynner en slik utdanning innen to år etter tiltredelse
• Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
• Gode datakunnskaper og evner til å kunne sette seg inn i, og benytte seg av nye systemer
• Førerkort klasse B
Ønskelige:• Erfaring fra hjemmebaserte tjenester og kommunal sektor
• God kjennskap til turnusplanlegging, arbeidstidsordninger og praktisk bruk av turnusverktøy
• God økonomi- og personalforståelse
• Kjennskap til, og trygghet i bruk av lov- og avtaleverk (arbeidsmiljøloven, Hovedtariffavtalen m.m.)
• Kjennskap og forståelse for lover/forskrifter/nasjonale retningslinjer som regulerer tjenesten
• Kjennskap til relevante digitale verktøy
Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring. Dette er nødvendig for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og for korrekt lønnsfastsettelse. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og til lønnsfastsettelse.
Før tiltredelse må det leveres politiattest (ikke eldre enn 3 måneder) etter Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Tuberkulinstatus må dokumenteres før tiltredelse. Alle søkere hos oss vil være på en offentlig liste, med mindre de gir en god grunn for å bli unntatt. Hvis du ber om å bli unntatt, vil vi kontakte deg dersom vi ikke kan imøtekomme forespørselen din, i tråd med Offentleglova § 25.
Personlige egenskaper
• Har evne til å tenke helhetlig, er tydelig og beslutningsdyktig
• Har høy integritet og er tillitsskapende gjennom å bygge gode og trygge relasjoner
• Oppnår resultater sammen med andre via involvering og forankring i personalgruppen
• Er positiv, viser retning og gir trygghet gjennom god kommunikasjon
• Har evne til å tenke nytt
• Har vilje og evne til forandring, kan utfordre sannheter og har gjennomføringsevne
• Jobber selvstendig, strukturert og systematisk, også under press
• Har en stor arbeidskapasitet, er fleksibel og robust
• Har evner til å omprioritere egen arbeidshverdag
• Er faglig trygg, og kan lede og delegere arbeidsoppgaver
• Er lojal mot beslutninger som har blitt avgjort overordnet
• Ser muligheter, er løsningsorientert og bidra positivt inn i fag- og arbeidsmiljøet
• Har kunnskap om relevante lover og retningslinjer
• Har gode IKT-ferdigheter og er nysgjerrig på nye teknologier
• Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kontaktinformasjon
Kai-Benjamin Hagemann, Enhetsleder/Virksomhetsleder, +4790070132
Arbeidssted
4700 Vennesla
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Vennesla kommune
Referansenr.: 5021320711
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.10.2025
Enheten har en nøkkelfunksjon i fremtidens helse- og omsorgstjenester i Vennesla kommune, og jobber aktivt med utviklings- og omstillingsarbeid for å møte fremtidens behov på en trygg og bærekraftig måte.
Er du en leder som skaper trygghet og retning i en travel hverdag?
Vi har ledig en 100 % stilling som avdelingsleder for avdeling Sentrumsvegen i enhet for hjemmetjeneste.
Vi søker en leder som kombinerer faglig tyngde med tydelig og trygg ledelse. Du vil få ansvar for å sikre kvalitet, samhandling og gode tjenester for brukerne, samtidig som du er en nær og støttende leder for dine medarbeidere. Stillingen inngår i enhetens lederteam, som samarbeider tett og finner gode løsninger sammen. I samarbeid med enhetsleder vil du være med på å utvikle fremtidens hjemmetjeneste i tråd med kommunens planer og strategier. Du får en sentral rolle i utviklingen av tjenesten, med ansvar for at kvalitet og faglighet har et høyt fokus.
Vi ser etter en motiverende og faglig sterk avdelingsleder som ser muligheter, ønsker å utvikle mennesker og kultur, og er god på samhandling og involvering. Kjenner du deg igjen i dette – da ser vi frem til å bli kjent med deg!
Vi tilbyr:• Et godt lederteam med høy kompetanse og samarbeidsevne
• Helhetlig lederansvar i en spennende virksomhet i utvikling
• Faglige utfordringer, varierte og spennende arbeidsoppgaver i et innovativt og engasjert fagmiljø
• Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer og samarbeidspartnere
• Tilgang til bedriftshelsetjeneste
• Fleksitidavtale
• Mulighet for medlemskap i et aktivt bedriftsidrettslag
• Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
• Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår i henhold til HTA kap. 3 og gjeldende avtaler
Arbeidsoppgaver
• Utøve styring og ledelse i egen avdeling
• Personal-, drift-, økonomi- og fagansvar
• Økonomistyring og månedlig økonomirapportering for egen avdeling
• Avvikshåndtering og rapportering (internkontroll og HMS) for egen avdeling
• Drive systematisk forbedringsarbeid og sikre kvalitet
• Organisere og drifte et godt og forsvarlig tjenestetilbud for brukere
• Samarbeide med brukere og pårørende med mål om at brukeren kan bo hjemme lengst mulig
• Implementere lovendringer, veiledere og faglige retningslinjer i den daglige driften
• Sikre likeverdige tjenester og godt samarbeid internt og på tvers av avdelinger
• Legge til rette for fagutvikling og kompetanseheving
• Ansvar for turnusplanlegging og lede ansatte i turnus
• Deltakelse i ledersamlinger og relevante tverrfaglige møter
• Oppfølging av verktøy og systemer for god struktur og effektivitet i arbeidsdagen
• Kontinuerlig videreutvikling av tjenestene i tråd med kommunens behov og organisering
Kvalifikasjoner
Nødvendige:
• Norsk autorisasjon som sykepleier
• Videreutdanning i ledelse
• Relevant arbeidserfaring innen ledelse kan kompensere for manglende formell lederutdanning, men da forventes det at du påbegynner en slik utdanning innen to år etter tiltredelse
• Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
• Gode datakunnskaper og evner til å kunne sette seg inn i, og benytte seg av nye systemer
• Førerkort klasse B
Ønskelige:• Erfaring fra hjemmebaserte tjenester og kommunal sektor
• God kjennskap til turnusplanlegging, arbeidstidsordninger og praktisk bruk av turnusverktøy
• God økonomi- og personalforståelse
• Kjennskap til, og trygghet i bruk av lov- og avtaleverk (arbeidsmiljøloven, Hovedtariffavtalen m.m.)
• Kjennskap og forståelse for lover/forskrifter/nasjonale retningslinjer som regulerer tjenesten
• Kjennskap til relevante digitale verktøy
Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring. Dette er nødvendig for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og for korrekt lønnsfastsettelse. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og til lønnsfastsettelse.
Før tiltredelse må det leveres politiattest (ikke eldre enn 3 måneder) etter Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Tuberkulinstatus må dokumenteres før tiltredelse. Alle søkere hos oss vil være på en offentlig liste, med mindre de gir en god grunn for å bli unntatt. Hvis du ber om å bli unntatt, vil vi kontakte deg dersom vi ikke kan imøtekomme forespørselen din, i tråd med Offentleglova § 25.
Personlige egenskaper
• Har evne til å tenke helhetlig, er tydelig og beslutningsdyktig
• Har høy integritet og er tillitsskapende gjennom å bygge gode og trygge relasjoner
• Oppnår resultater sammen med andre via involvering og forankring i personalgruppen
• Er positiv, viser retning og gir trygghet gjennom god kommunikasjon
• Har evne til å tenke nytt
• Har vilje og evne til forandring, kan utfordre sannheter og har gjennomføringsevne
• Jobber selvstendig, strukturert og systematisk, også under press
• Har en stor arbeidskapasitet, er fleksibel og robust
• Har evner til å omprioritere egen arbeidshverdag
• Er faglig trygg, og kan lede og delegere arbeidsoppgaver
• Er lojal mot beslutninger som har blitt avgjort overordnet
• Ser muligheter, er løsningsorientert og bidra positivt inn i fag- og arbeidsmiljøet
• Har kunnskap om relevante lover og retningslinjer
• Har gode IKT-ferdigheter og er nysgjerrig på nye teknologier
• Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kontaktinformasjon
Kai-Benjamin Hagemann, Enhetsleder/Virksomhetsleder, +4790070132
Arbeidssted
4700 Vennesla
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Vennesla kommune
Referansenr.: 5021320711
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.10.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Salg og service
- Sted
- Vennesla, Agder
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 3 uker siden
Om bedriften
H
Hjemmetjenesten, Vennesla kommune
Andre stillinger innen samme område
KIWI Vennesla
Vennesla, Agder
Heltid