Fagutvikler helse og omsorg
NAVHelse og omsorg, Hamarøy kommune
📍 Hamarøy, Nordland
📂 Helse og sosial
📅 Publisert 3 uker siden
Fagutvikler helse og omsorg
NAVHelse og omsorg, Hamarøy kommune
📍 Hamarøy, Nordland
📂 Helse og sosial
📅 Publisert 3 uker siden
Stillingsbeskrivelse
Vil du være med å forme fremtidens eldreomsorg?
Ser du etter en jobb der du får jobbe prosjektrettet og med fagutvikling – og samtidig bo midt i Norges vakreste natur? Da må du lese videre!
Vi søker en engasjert og faglig sterk fagutvikler som vil bidra til kvalitet, kompetanse og utvikling i helse- og omsorgstjenestene våre. Stillingen gir store muligheter til å påvirke og forme tjenestene våre. En av hovedoppgavene vil være ansvar for innføringen av nytt elektronisk journalsystem, i samarbeid med Bodø kommune og andre samarbeidspartnere. Dette arbeidet vil utgjøre minst 50 % av stillingen i oppstartsfasen og gir deg en nøkkelrolle i å sikre at løsningen blir implementert på en god og effektiv måte.
Som fagutvikler hos oss får du jobbe prosjektorientert, tett på både ledelse og ansatte, med oppgaver som spenner fra strategisk utvikling til konkret kvalitetsarbeid.
Stillingen rapporterer til enhetsleder/ass. kommunalleder. Stillingen omfatter tjenestene innenfor institusjon og hjemmetjeneste.
Hos oss får du en unik mulighet til å bidra aktivt inn i forbedringsarbeid, veiledning og kompetanseheving. Du vil være en pådriver for kvalitet og utvikling.
Hvem er vi?
Vi er en liten kommune i innbyggertall med ca. 2800 innbyggere, men stor i areal, og vi synes vi har Norges vakreste fjell og natur!
Vi er en kommune som ser muligheter fremfor utfordringer, med korte beslutnings ledd og som ønsker innovasjon velkommen.
Vårt helsepersonell er superhelter, og vi verdsetter jobben som gjøres i helsetjenestene vår svært høyt!
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende og hyggelig prat – vi vil gjerne høre fra deg!
Sjekk også ut og forelsk deg i Hábmer- Hamarøy på: This is Hamaroy
Arbeidsoppgaver
• Prosjektarbeid og implementering av nytt elektronisk journalsystem.
• Planlegge, gjennomføre og evaluere fagutviklingsprosjekter.
• Bidra til implementering av nasjonale føringer og lokale strategier.
• Utvikle, oppdatere og kvalitetssikre prosedyrer og rutiner.
• Følge opp internkontroll og kvalitetsarbeid.
• Veilede ansatte og bidra til kompetanseheving i tjenestene.
• Samarbeide tett med ledere, ansatte, brukere og eksterne fagmiljøer.
• Utarbeide faglige rapporter og dokumentasjon til ledelse og samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
• Helsefaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå (f.eks. sykepleier, vernepleier, ergoterapeut).
• Erfaring fra kommunal helse- og omsorgstjeneste er en fordel.
• Erfaring med prosjektarbeid, utviklingsarbeid og rapportering.
• God kjennskap til relevant lovverk og kvalitetsstandarder.
• God systemforståelse og interesse for digitale løsninger.
• Kjennskap til elektroniske journalsystemer er en fordel.
• Evne til å arbeide selvstendig og strukturert, med god gjennomføringsevne
• Gode norskferdigheter, både skriftlig og muntlig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
For at vi skal få et best mulig inntrykk av deg og dine kvalifikasjoner, er det flott om du legger ved vitnemål, attester og annen relevant dokumentasjon når du søker.
Kommunen er en tospråklig kommune, hvor lulesamisk er et offisielt språk. Dersom det melder seg søkere som behersker lulesamisk skriftlig og muntlig godt, vil det bli tillagt positiv vekt i helhetsbedømmelsen av søkeren.
Personlige egenskaper
• Du er utviklingsorientert og har et sterkt faglig engasjement.
• Du har gode samarbeidsevner og kommuniserer tydelig.
• Du motiveres av å skape forbedringer og dele kunnskap.
• Du samarbeider godt på tvers av faggrupper, men er også selvstendig.
• Du bidrar til et positivt, inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
• En spennende stilling med stor påvirkningskraft.
• Muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving.
• Samarbeid med faglig dyktige medarbeidere.
• Lønn og ansettelse etter gjeldende tariff, lov- og avtaleverk.
• Hvis du som nytilsatt sykepleier flytter til Hamarøy kommune gis det rekrutteringstilskudd på 20 000,- kr 1. år og 15 000,- kr 2. år mot bindingstid.
• Beholdertillegg med økning på 6000,- pr år, inntill 10 år
• Gratis barnehage
• Meget gode pensjonsordninger, se klp.
Jobb i Hamarøy – få slettet 25 000 kr av studielånet hvert år!
Vil du jobbe i vakre Hamarøy og samtidig få økonomiske fordeler? Nå kan du som bosetter deg i vår kommune å få slettet 25 000 kroner av studielånet ditt hvert år – takket være en ny statlig ordning for distriktskommuner.
Fra 1. januar 2025 begynner du å tjene opp retten til sletting, og allerede fra 1. januar 2026 kan du få første beløp slettet. Dette gjelder uansett yrke – så lenge du bor i Hamarøy og har studielån. https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/distriktskommuner/
Hvorfor velge Hamarøy?
Fantastisk natur, med fjell, fjorder og kyst rett utenfor døra.
Et inkluderende lokalsamfunn med stort hjerte og nærhet mellom folk.
Gode jobbmuligheter og spennende utviklingsprosjekter.
Økonomisk støtte som gir deg mer frihet og trygghet.
Ta steget – bygg karriere og liv i Hamarøy!
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Vi gjør oppmerksom på at Hábmera suohkan - Hamarøy kommune har offentlige søkerlister, jf. Offentlighetsloven §25. Eventuelle ønsker om unntak fra oppføring må begrunnes i søknaden.
Mangfold og inkludering:
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.
Kontaktinformasjon
Jorunn Helene Ervik, Kommunalleder helse og velferd, +4740467338, Jorunn.Helene.Ervik@hamaroy.kommune.no
Arbeidssted
Dr. Kalstads Vei 12
8294 Hamarøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Hamarøy kommune
Referansenr.: 5019422345
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Ser du etter en jobb der du får jobbe prosjektrettet og med fagutvikling – og samtidig bo midt i Norges vakreste natur? Da må du lese videre!
Vi søker en engasjert og faglig sterk fagutvikler som vil bidra til kvalitet, kompetanse og utvikling i helse- og omsorgstjenestene våre. Stillingen gir store muligheter til å påvirke og forme tjenestene våre. En av hovedoppgavene vil være ansvar for innføringen av nytt elektronisk journalsystem, i samarbeid med Bodø kommune og andre samarbeidspartnere. Dette arbeidet vil utgjøre minst 50 % av stillingen i oppstartsfasen og gir deg en nøkkelrolle i å sikre at løsningen blir implementert på en god og effektiv måte.
Som fagutvikler hos oss får du jobbe prosjektorientert, tett på både ledelse og ansatte, med oppgaver som spenner fra strategisk utvikling til konkret kvalitetsarbeid.
Stillingen rapporterer til enhetsleder/ass. kommunalleder. Stillingen omfatter tjenestene innenfor institusjon og hjemmetjeneste.
Hos oss får du en unik mulighet til å bidra aktivt inn i forbedringsarbeid, veiledning og kompetanseheving. Du vil være en pådriver for kvalitet og utvikling.
Hvem er vi?
Vi er en liten kommune i innbyggertall med ca. 2800 innbyggere, men stor i areal, og vi synes vi har Norges vakreste fjell og natur!
Vi er en kommune som ser muligheter fremfor utfordringer, med korte beslutnings ledd og som ønsker innovasjon velkommen.
Vårt helsepersonell er superhelter, og vi verdsetter jobben som gjøres i helsetjenestene vår svært høyt!
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende og hyggelig prat – vi vil gjerne høre fra deg!
Sjekk også ut og forelsk deg i Hábmer- Hamarøy på: This is Hamaroy
Arbeidsoppgaver
• Prosjektarbeid og implementering av nytt elektronisk journalsystem.
• Planlegge, gjennomføre og evaluere fagutviklingsprosjekter.
• Bidra til implementering av nasjonale føringer og lokale strategier.
• Utvikle, oppdatere og kvalitetssikre prosedyrer og rutiner.
• Følge opp internkontroll og kvalitetsarbeid.
• Veilede ansatte og bidra til kompetanseheving i tjenestene.
• Samarbeide tett med ledere, ansatte, brukere og eksterne fagmiljøer.
• Utarbeide faglige rapporter og dokumentasjon til ledelse og samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
• Helsefaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå (f.eks. sykepleier, vernepleier, ergoterapeut).
• Erfaring fra kommunal helse- og omsorgstjeneste er en fordel.
• Erfaring med prosjektarbeid, utviklingsarbeid og rapportering.
• God kjennskap til relevant lovverk og kvalitetsstandarder.
• God systemforståelse og interesse for digitale løsninger.
• Kjennskap til elektroniske journalsystemer er en fordel.
• Evne til å arbeide selvstendig og strukturert, med god gjennomføringsevne
• Gode norskferdigheter, både skriftlig og muntlig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
For at vi skal få et best mulig inntrykk av deg og dine kvalifikasjoner, er det flott om du legger ved vitnemål, attester og annen relevant dokumentasjon når du søker.
Kommunen er en tospråklig kommune, hvor lulesamisk er et offisielt språk. Dersom det melder seg søkere som behersker lulesamisk skriftlig og muntlig godt, vil det bli tillagt positiv vekt i helhetsbedømmelsen av søkeren.
Personlige egenskaper
• Du er utviklingsorientert og har et sterkt faglig engasjement.
• Du har gode samarbeidsevner og kommuniserer tydelig.
• Du motiveres av å skape forbedringer og dele kunnskap.
• Du samarbeider godt på tvers av faggrupper, men er også selvstendig.
• Du bidrar til et positivt, inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
• En spennende stilling med stor påvirkningskraft.
• Muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving.
• Samarbeid med faglig dyktige medarbeidere.
• Lønn og ansettelse etter gjeldende tariff, lov- og avtaleverk.
• Hvis du som nytilsatt sykepleier flytter til Hamarøy kommune gis det rekrutteringstilskudd på 20 000,- kr 1. år og 15 000,- kr 2. år mot bindingstid.
• Beholdertillegg med økning på 6000,- pr år, inntill 10 år
• Gratis barnehage
• Meget gode pensjonsordninger, se klp.
Jobb i Hamarøy – få slettet 25 000 kr av studielånet hvert år!
Vil du jobbe i vakre Hamarøy og samtidig få økonomiske fordeler? Nå kan du som bosetter deg i vår kommune å få slettet 25 000 kroner av studielånet ditt hvert år – takket være en ny statlig ordning for distriktskommuner.
Fra 1. januar 2025 begynner du å tjene opp retten til sletting, og allerede fra 1. januar 2026 kan du få første beløp slettet. Dette gjelder uansett yrke – så lenge du bor i Hamarøy og har studielån. https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/distriktskommuner/
Hvorfor velge Hamarøy?
Fantastisk natur, med fjell, fjorder og kyst rett utenfor døra.
Et inkluderende lokalsamfunn med stort hjerte og nærhet mellom folk.
Gode jobbmuligheter og spennende utviklingsprosjekter.
Økonomisk støtte som gir deg mer frihet og trygghet.
Ta steget – bygg karriere og liv i Hamarøy!
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Vi gjør oppmerksom på at Hábmera suohkan - Hamarøy kommune har offentlige søkerlister, jf. Offentlighetsloven §25. Eventuelle ønsker om unntak fra oppføring må begrunnes i søknaden.
Mangfold og inkludering:
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.
Kontaktinformasjon
Jorunn Helene Ervik, Kommunalleder helse og velferd, +4740467338, Jorunn.Helene.Ervik@hamaroy.kommune.no
Arbeidssted
Dr. Kalstads Vei 12
8294 Hamarøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Hamarøy kommune
Referansenr.: 5019422345
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Helse og sosial
- Sted
- Hamarøy, Nordland
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 3 uker siden
Om bedriften
H
Helse og omsorg, Hamarøy kommune
Andre stillinger innen samme område
Hamarøy sykehjem, Hamarøy kommune
Hamarøy, Nordland
Heltid
Tekniske tjenester, Hamarøy kommune
Hamarøy, Nordland
Heltid