Fastlegehjemmel
NAVHelseavdelingen, Nord-Odal kommune
📍 Sagstua, Innlandet
📂 Helse og sosial
📅 Publisert 2 dager siden
Fastlegehjemmel
NAVHelseavdelingen, Nord-Odal kommune
📍 Sagstua, Innlandet
📂 Helse og sosial
📅 Publisert 2 dager siden
Stillingsbeskrivelse
Nord-Odal kommune har ledig fastlegehjemmel ved Nord-Odal legesenter. Hjemmelen har per dags dato 1 000 pasienter. Listetaket kan vurderes endret. Hjemmelen er for tiden ikke tilknyttet offentlig arbeid, men kan bli pålagt dette senere.
Nord-Odal har 5 fastleger og en turnuslege, som er organisert i et felles legekontor. Legevakt er interkommunal ved Akershus Universitetssykehus, avdeling Kongsvinger ca. 4 mil i kjøreavstand fra legekontoret.
Kommunen står ansvarlig for drift av legekontoret, mens legene jobber som selvstendig næringsdrivende. Det vil si at legene har en "null-avtale" med kommunen.
Tildeling skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Ved overdragelse av praksis avtales overdragelsesbetingelsene mellom overdragende og overtakende lege. Kommunen er ikke part i denne avtalen jf. ASA 4310 punkt 5.6.
Arbeidsoppgaver
• Privat allmennpraksis innenfor fastlegeordningen
• Deltakelse i legevakt
• Deltakelse i kollegiale fraværsordninger
• Legene i kommunen har et godt og tett samarbeid med øvrige helsetjenester i kommunen.
Kvalifikasjoner
• Offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon uten begrensninger
• Gjennomført LIS 1
• Spesialist i allmennmedisin, eller påbegynt spesialisering er en fordel
• Må ha gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig tilsvarende C1 nivå. Innfrielse av språkkrav må dokumenteres.
• Gode datakunnskaper
• Relevant praksis er ønskelig
Personlige egenskaper
• Må like å arbeide selvstendig
• Ha evne til å ta initiativ
• Må ha evne til fleksibilitet, handlekraft og trives med allmennmedisinsk arbeid.
• Gode samarbeidsevner
• Være bevisst på egen innvirkning og bidrag til et godt arbeidsmiljø
ANNETDen vi ansetter må legge frem tilfredsstillende politiattest , jamfør Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Gyldig politiattest må fremlegges før vedtak om tildeling av fastlegehjemmel fattes.
Ifølge Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1 har stillingsinnehaver, i særskilte tilfeller, plikt til å levere dokumentasjon på tuberkuloseundersøkelse før tiltredelse. I
Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes ved utvidet søkerliste, jf. forvaltningslovforskriften kapittel 5
Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no
Kontaktinformasjon
Thomas Monsen, Enhetsleder Helse, +47 90037885, thomas.monsen@nord-odal.kommune.no
Arbeidssted
Herredsvegen 2
2120 Sagstua
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Referansenr.: 4954688581
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.11.2025
Nord-Odal har 5 fastleger og en turnuslege, som er organisert i et felles legekontor. Legevakt er interkommunal ved Akershus Universitetssykehus, avdeling Kongsvinger ca. 4 mil i kjøreavstand fra legekontoret.
Kommunen står ansvarlig for drift av legekontoret, mens legene jobber som selvstendig næringsdrivende. Det vil si at legene har en "null-avtale" med kommunen.
Tildeling skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Ved overdragelse av praksis avtales overdragelsesbetingelsene mellom overdragende og overtakende lege. Kommunen er ikke part i denne avtalen jf. ASA 4310 punkt 5.6.
Arbeidsoppgaver
• Privat allmennpraksis innenfor fastlegeordningen
• Deltakelse i legevakt
• Deltakelse i kollegiale fraværsordninger
• Legene i kommunen har et godt og tett samarbeid med øvrige helsetjenester i kommunen.
Kvalifikasjoner
• Offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon uten begrensninger
• Gjennomført LIS 1
• Spesialist i allmennmedisin, eller påbegynt spesialisering er en fordel
• Må ha gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig tilsvarende C1 nivå. Innfrielse av språkkrav må dokumenteres.
• Gode datakunnskaper
• Relevant praksis er ønskelig
Personlige egenskaper
• Må like å arbeide selvstendig
• Ha evne til å ta initiativ
• Må ha evne til fleksibilitet, handlekraft og trives med allmennmedisinsk arbeid.
• Gode samarbeidsevner
• Være bevisst på egen innvirkning og bidrag til et godt arbeidsmiljø
ANNETDen vi ansetter må legge frem tilfredsstillende politiattest , jamfør Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Gyldig politiattest må fremlegges før vedtak om tildeling av fastlegehjemmel fattes.
Ifølge Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1 har stillingsinnehaver, i særskilte tilfeller, plikt til å levere dokumentasjon på tuberkuloseundersøkelse før tiltredelse. I
Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes ved utvidet søkerliste, jf. forvaltningslovforskriften kapittel 5
Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no
Kontaktinformasjon
Thomas Monsen, Enhetsleder Helse, +47 90037885, thomas.monsen@nord-odal.kommune.no
Arbeidssted
Herredsvegen 2
2120 Sagstua
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Referansenr.: 4954688581
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.11.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Helse og sosial
- Sted
- Sagstua, Innlandet
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 2 dager siden
Om bedriften
H
Helseavdelingen, Nord-Odal kommune
Andre stillinger innen samme område
Oppvekst, frivillighet og kultur, Nord-Odal kommune
Sagstua, Innlandet
Heltid
Helse og mestring, Nord-Odal kommune
Sagstua, Innlandet
Heltid
Lena FUS barnehage as
Lena, Innlandet
Heltid