Enhetsleder institusjonstjenesten
NAVHelse og mestring, Nord-Odal kommune
📍 Sagstua, Innlandet
📂 Helse og sosial
📅 Publisert 2 uker siden
Enhetsleder institusjonstjenesten
NAVHelse og mestring, Nord-Odal kommune
📍 Sagstua, Innlandet
📂 Helse og sosial
📅 Publisert 2 uker siden
Stillingsbeskrivelse
Vi søker en tydelig, engasjert og utviklingsorientert leder til å videreutvikle Nord-Odals institusjonstjeneste.
Vil du være med å løse vårt viktige samfunnsoppdrag?
Nord-Odal er i gang med store omstillinger for å sikre gode tjenester i møte med fremtidens behov. Vi vet
at god ledelse er selve drivkraften for innovasjon, kulturskaping og forbedringsarbeid.
Vi har for tiden ledig stilling som enhetsleder for institusjonstjenesten:
Enhetsleder for institusjonstjenesten, som omfatter Nord-Odal sykehjem med 40 plasser fordelt på to
avdelinger og kjøkkendrift, samt enheten Solheim med åtte langtidsplasser for personer med demens.
I stillingen som enhetsleder for sykehjemstjenesten har du med deg assisterende leder med
sykepleiefaglig kompetanse.
Stillingen rapporterer til kommunalsjef for helse og mestring.
Nord-Odal kommune arbeider aktivt med organisasjonsutvikling, tjenestene er i kontinuerlig endring og
det skal legges til rette for egenmestring og trygghet. Bruk av ny teknologi, tidlig innsats og forebygging
med fokus på den enkeltes ressurser står sentralt. Det må påregnes endring oppgave- og
ansvarsfordeling.
Med lederrolle i Nord-Odal kommune følger et viktig samfunnsansvar. Du forvalter våre felles ressurser,
og det skal du gjøre til fellesskapets beste og i tråd med god forvaltningsskikk.
Enhetsleder har overordnet ansvar for fag, økonomi, kvalitetsutvikling og personal, samt oppgaven med å
videreutvikle og drifte enheten i henhold til Nord-Odal kommunes vedtatte strategier og planer.
Vi ser etter deg som vil være med på kontinuerlig forbedring, som evner å reflektere over egen praksis,
hvor blikket er rettet mot muligheter og løsninger fremfor begrensninger, samt legger opp til beste og
neste praksis.
Arbeidsoppgaver
• Økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt og i henhold til gjeldende
økonomireglement
• Personal- og arbeidsgiveransvar
• Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, oppfølging av kommunale vedtak og
målsettinger
• Tilrettelegge for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø
• Sikre en effektiv organisering og medbestemmelse i et inkluderende arbeidsmiljø gjennom samarbeid med organisasjonene og vernetjeneste
• Delta i utvikling av gode modeller for kompetansegliding og oppgavedeling i tjenesten
• Ansvar for bemanningsplanlegging
• Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid
Kvalifikasjoner
• Relevant høyrere utdanning minimum bachelor grad
• Ledererfaring fortrinnsvis fra kommunal helsetjeneste og erfaring med personalledelse
• God økonomi- og budsjettforståelse
• Kjennskap til partssamarbeid, arbeidstidsordninger og bemanningsplanlegging er en fordel
• God muntlig og skriftlig framstillingsevne
• Må kunne beherske norsk muntlig og skriftlig
• God kunnskap og ferdigheter innen digitalisering og IKT
• Førerkort kl B
Personlige egenskaper
• Engasjert og evner å skape begeistring
• Fleksibel
• En god relasjonsbygger som evner å motivere og engasjere andre
• Gode samarbeidsevner, og med ferdigheter til å bygge en felles institusjonstjeneste
• Er systematisk, strukturert og selvstendig
• Har god gjennomføringsevne individuelt og i team
• Tillitsskapende og med høy integritet
• Tar initiativ og ser løsninger
Vi tilbyr
• En spennende og utfordrende stilling med varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
• Sentral rolle i en utviklingsorientert ledergruppe
• Konkurransedyktige betingelser og gode pensjonsordninger
• Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler
Annet
Vi ber om at vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter) benyttes, da dette gir grunnlag for utvidet
søkerliste - følg link: "Søk på stillingen".
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, blir du varslet om dette, jf. Offentleglova § 25.
Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte
kandidater til å søke jobb hos oss.
Kontaktinformasjon
Lisbeth Kjøniksen, Fungerende kommunalsjef helse og mestring, +47 90861192
Arbeidssted
Herredsvegen 2
2120 SAGSTUA
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Referansenr.: 5016407994
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.10.2025
Vil du være med å løse vårt viktige samfunnsoppdrag?
Nord-Odal er i gang med store omstillinger for å sikre gode tjenester i møte med fremtidens behov. Vi vet
at god ledelse er selve drivkraften for innovasjon, kulturskaping og forbedringsarbeid.
Vi har for tiden ledig stilling som enhetsleder for institusjonstjenesten:
Enhetsleder for institusjonstjenesten, som omfatter Nord-Odal sykehjem med 40 plasser fordelt på to
avdelinger og kjøkkendrift, samt enheten Solheim med åtte langtidsplasser for personer med demens.
I stillingen som enhetsleder for sykehjemstjenesten har du med deg assisterende leder med
sykepleiefaglig kompetanse.
Stillingen rapporterer til kommunalsjef for helse og mestring.
Nord-Odal kommune arbeider aktivt med organisasjonsutvikling, tjenestene er i kontinuerlig endring og
det skal legges til rette for egenmestring og trygghet. Bruk av ny teknologi, tidlig innsats og forebygging
med fokus på den enkeltes ressurser står sentralt. Det må påregnes endring oppgave- og
ansvarsfordeling.
Med lederrolle i Nord-Odal kommune følger et viktig samfunnsansvar. Du forvalter våre felles ressurser,
og det skal du gjøre til fellesskapets beste og i tråd med god forvaltningsskikk.
Enhetsleder har overordnet ansvar for fag, økonomi, kvalitetsutvikling og personal, samt oppgaven med å
videreutvikle og drifte enheten i henhold til Nord-Odal kommunes vedtatte strategier og planer.
Vi ser etter deg som vil være med på kontinuerlig forbedring, som evner å reflektere over egen praksis,
hvor blikket er rettet mot muligheter og løsninger fremfor begrensninger, samt legger opp til beste og
neste praksis.
Arbeidsoppgaver
• Økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt og i henhold til gjeldende
økonomireglement
• Personal- og arbeidsgiveransvar
• Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, oppfølging av kommunale vedtak og
målsettinger
• Tilrettelegge for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø
• Sikre en effektiv organisering og medbestemmelse i et inkluderende arbeidsmiljø gjennom samarbeid med organisasjonene og vernetjeneste
• Delta i utvikling av gode modeller for kompetansegliding og oppgavedeling i tjenesten
• Ansvar for bemanningsplanlegging
• Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid
Kvalifikasjoner
• Relevant høyrere utdanning minimum bachelor grad
• Ledererfaring fortrinnsvis fra kommunal helsetjeneste og erfaring med personalledelse
• God økonomi- og budsjettforståelse
• Kjennskap til partssamarbeid, arbeidstidsordninger og bemanningsplanlegging er en fordel
• God muntlig og skriftlig framstillingsevne
• Må kunne beherske norsk muntlig og skriftlig
• God kunnskap og ferdigheter innen digitalisering og IKT
• Førerkort kl B
Personlige egenskaper
• Engasjert og evner å skape begeistring
• Fleksibel
• En god relasjonsbygger som evner å motivere og engasjere andre
• Gode samarbeidsevner, og med ferdigheter til å bygge en felles institusjonstjeneste
• Er systematisk, strukturert og selvstendig
• Har god gjennomføringsevne individuelt og i team
• Tillitsskapende og med høy integritet
• Tar initiativ og ser løsninger
Vi tilbyr
• En spennende og utfordrende stilling med varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
• Sentral rolle i en utviklingsorientert ledergruppe
• Konkurransedyktige betingelser og gode pensjonsordninger
• Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler
Annet
Vi ber om at vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter) benyttes, da dette gir grunnlag for utvidet
søkerliste - følg link: "Søk på stillingen".
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, blir du varslet om dette, jf. Offentleglova § 25.
Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte
kandidater til å søke jobb hos oss.
Kontaktinformasjon
Lisbeth Kjøniksen, Fungerende kommunalsjef helse og mestring, +47 90861192
Arbeidssted
Herredsvegen 2
2120 SAGSTUA
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Referansenr.: 5016407994
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.10.2025
Stillingsdetaljer
- Kategori
- Helse og sosial
- Sted
- Sagstua, Innlandet
- Arbeidstid
- Heltid
- Arbeidssted
- På arbeidsplass
- Ansettelsestype
- Fast stilling
- Publisert
- 2 uker siden
Om bedriften
H
Helse og mestring, Nord-Odal kommune
Andre stillinger innen samme område
Oppvekst, frivillighet og kultur, Nord-Odal kommune
Sagstua, Innlandet
Heltid
Lena FUS barnehage as
Lena, Innlandet
Heltid